آغاز عملیات دیوار کشی سنگی کانال ها در اردبیل
آغاز عملیات دیوار کشی سنگی کانال ها در اردبیل

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسیب زاده مدیر منطقه سه شهرداری اردبیل گفت: به منظور جلوگیری از سرریز آب های سطحی به معابر و جهت هدایت صحیح سیلاب های شهری حاصل از بارش این کانال ها احداث و در حال تکمیل است. وی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسیب زاده مدیر منطقه سه شهرداری اردبیل گفت: به منظور جلوگیری از سرریز آب های سطحی به معابر و جهت هدایت صحیح سیلاب های شهری حاصل از بارش این کانال ها احداث و در حال تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرای کانال سنگی شهرک ساحلی از اواسط خیابان کاج شروع و در ابتدای شهرک استانداری به پایان می رسد افزود: عملیات اجرای کانال سنگی در شهرک ساحلی از مقابل مجتمع نیلی تامیدان کاج انجام می شود و در حد فاصل میدان کاج تا اولین دور برگردان به سمت شهرک استانداری و به موازات خیابان کاج عملیات ترمیم کانال سنگی انجام می گیرد.

مدیر منطقه سه شهرداری اردبیل عملیات اجرای کانال سنگی ملاباشی را از انتهای خیابان مدیریت تا خیابان فردوسی درشهرک کارشناسان فاز ۲ عنوان کرد و گفت: طول کلی پروژه کانال ملاباشی ۴۰۰ متر است که عملیات اجرایی این پروژه در سال جاری ۲۳۰متر است و با اعتبار ۸ میلیون ریال اجرا می شود.

مسیب زاده با اشاره به اینکه طول کلی پروژه کانال ساحلی نیز هزار و ۲۰۰ متر است افزود: در سال جاری ۲۳۰متر از این کانال اجرا می شود.

وی اعتبار اختصاص یافته در سال ۹۶ برای تکمیل کانال ساحلی را ۸میلیون ریال و کانال ملاباشی را ۶میلیون ریال عنوان کرد و  اظهار داشت: در حال حاضر کانال ملاباشی با ۱۵ درصد پیشرفت کاری در مرحله پی کنی است و در کانال ساحلی با پیشرفت فیزیکی ۲۰درصد عملیات اجرای دیوار چینی انجام می گیرد.

بنا به گفته مدیر منطقه ۳ شهرداری اردبیل در نمای سنگی این کانال ها از سنگ مالون استفاده شده است که کف داخل کانال ۴متر ،ارتفاع دیوار ها ۲ متر و ۲۰سانتی متر، ارتفاع پی ۱متر و عرض پی دیوار ۷متر و ۴۰ سانتی متر است.