بانک مرکزی عزم جدی برای نظارت بر عملیات بانکی ندارد
بانک مرکزی عزم جدی برای نظارت بر عملیات بانکی ندارد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، صدیف بدری صبح شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در اردبیل تصریح کرد: متأسفانه در اغلب بانک‌ها فرمول‌های خودساخته برای نرخ سود در نظر می‌گیرند و حتی از قوانین تبعیت نمی‌کنند. وی افزود: این موضوع موجب ارائه تسهیلات با نرخ‌های بالا شده […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، صدیف بدری صبح شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در اردبیل تصریح کرد: متأسفانه در اغلب بانک‌ها فرمول‌های خودساخته برای نرخ سود در نظر می‌گیرند و حتی از قوانین تبعیت نمی‌کنند.

وی افزود: این موضوع موجب ارائه تسهیلات با نرخ‌های بالا شده و لازم است بانک مرکزی در روند عملیات بانکی و وضعیت سودهای بانکی تجدیدنظر کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اختصاص تسهیلات به بخش تولید اردبیل از سال گذشته تأکید کرد: می‌بایست وضعیت این تسهیلات و خروجی عملیاتی آن بررسی شود.

به گفته بدری اعتبارات عمرانی استان در سال جاری با رشد دوبرابر به ۵۱۶ میلیارد تومان رسیده که ۲۰ درصد از آن در قالب کمک‌های فنی اعتباری می‌تواند به بخش صنعت تزریق شود و تصمیم‌گیری آن با خود استان است.

وی با تأکید به اینکه بدون اصلاح زیرساخت نمی‌توان توسعه استان را رقم زد، اضافه کرد: زیرساخت می‌تواند صنعت به همراه داشته باشد اما صنعت نمی‌تواند زیرساخت به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی دو زیرساخت کلیدی در استان را راه‌آهن اردبیل- میانه و منطقه آزاد تجاری دانست و متذکر شد: با پیگیری‌ها اعتبار راه‌آهن اردبیل افزایش یافته و هم از طریق اعتبارات ملی و هم از طریق صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار آن دنبال می‌شود.

بدری با تأکید به اینکه وضعیت ترانزیت در کل کشور اسفناک است، ادامه داد: این معضل در استان نیز دیده می‌شود و از موانع توسعه تجارت استان است.

وی به ضرورت برگزاری جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در گمرک بیله سوار، تأکید کرد: ضروری است مشکلات گمرک و مشکلات ترانزیتی استان به صورت ویژه بررسی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان با تأکید به اینکه استان اردبیل رتبه سوم در نرخ بیکاری و رتبه ۲۷ در نرخ اشتغال را دارد، اضافه کرد: ضروری است از همه ظرفیت‌های استان برای توسعه اقتصادی آن استفاده شود.