چشم امید عشایر اردبیل به سد «خداآفرین»/پوشش۱۰ هزار خانوار
چشم امید عشایر اردبیل به سد «خداآفرین»/پوشش۱۰ هزار خانوار

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، شبکه خداآفرین که یکی از مگا پروژه‌های دولت یازدهم در اردبیل محسوب می‌شود از ابتدای فعالیت این دولت شتابی در روند اجرا به خود گرفت و در گروه پروژه‌های آبی مرزی اجرای آن دنبال می‌شود. این شبکه با تبدیل ۶۲ هزار هکتار از اراضی دیم […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، شبکه خداآفرین که یکی از مگا پروژه‌های دولت یازدهم در اردبیل محسوب می‌شود از ابتدای فعالیت این دولت شتابی در روند اجرا به خود گرفت و در گروه پروژه‌های آبی مرزی اجرای آن دنبال می‌شود.

این شبکه با تبدیل ۶۲ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی در شمال استان تحول قابل‌توجهی به دنبال داشته و میزان تولید محصولات کشاورزی را ۱.۵ میلیون تن تا افزایش می‌دهد.

پیش‌بینی شده این پروژه تأثیر قابل‌توجهی برای جامعه عشایری استان داشته و بسیاری از مشکلات معیشتی آن ها را رفع کند.

بطوریکه مطابق اظهارات مدیرکل امور عشایر استان اردبیل این پروژه ۱۰ هزار خانوار و ۱۵۰ قشلاق را تحت پوشش قرار خواهد داد.

قادر هنرمند در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: جامعه عشایری استان ۱۵ هزار خانوار با جمعیت ۸۰ هزار نفر است که در خداآفرین زمینه ساماندهی نیمی از جمعیت فراهم می‌شود.

وی متذکر شد: خداآفرین می‌تواند زمینه دامداری مدرنیزه و تأمین نهاده‌های دامی عشایر توسط خود این جامعه را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل امور عشایر استان با تأکید به اینکه استفاده عشایر از این شبکه به معنی به هم خوردن سبک زندگی ایلی نیست، ادامه داد: خداآفرین می‌تواند از بار سنگین تحمیل شده به مراتع به دلیل چرای بی‌رویه دام نیز خودداری کند.