سهم ۴ درصدی آذربایجان غربی در موقوفات کشور
سهم ۴ درصدی آذربایجان غربی در موقوفات کشور

حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موقوفات این استان در ۲ سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی داشته و در سال گذشته ۲۱۲ مورد و در سال پیش از آن ۱۸۹ مورد وقف به ثبت رسیده است.به گفته وی این تعداد موقوفات حدود ۳۵ هزار رقبه دارد […]

حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موقوفات این استان در ۲ سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی داشته و در سال گذشته ۲۱۲ مورد و در سال پیش از آن ۱۸۹ مورد وقف به ثبت رسیده است.
به گفته وی این تعداد موقوفات حدود ۳۵ هزار رقبه دارد که در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی پراکنده شده است.
وی ادامه داد: شهر ارومیه به تنهایی بیش از یک ششم وقف های استان را به خود اختصاص داده و بیش از یکهزار و ۱۰۰ موقوفه در این شهرستان ثبت شده است.
وی با تاکید بر اینکه کشور و استان به وقف های نوین نیاز دارد، گفت: بخش قابل توجهی از موقوفات کشور و این استان به عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ساخت مسجد یا استفاده از درآمد وقف برای انجام امور مساجد اختصاص داشته و این نوع وقف ها به حالت اشباع رسیده است.
حجت الاسلام جوانبخت افزود: با ایجاد رغبت در واقفان برای انجام وقف های نوین نظیر وقف برای کمک به مستمندان، وقف برای توسعه فعالیت های قرآنی و وقف برای توسعه حوزه های علمیه می توان در راستای این اعمال خیر نیز گام های بلندتری برداشت.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، آذربایجان غربی یکی از استان های موفق در حوزه وقف در کشور به شمار می رود و در چهار سال گذشته رتبه های برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.
سنت وقف با پیشینه ای به قدمت ماقبل اسلام هیچگاه در اندیشه خیران به بوته فراموشی سپرده نشده است اما رویشی نو در این سنت را باید در عرصه نیت های مدرن جستجو کرد.
۸۱۳۷/۳۰۷۲
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی