شورای تأمین اردبیل مصوبه‌ای برای محدودیت صادرات چمدانی ندارد
شورای تأمین اردبیل مصوبه‌ای برای محدودیت صادرات چمدانی ندارد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، ناصر عتباتی صبح شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در اردبیل در خصوص اظهارات مدیران گمرکی اردبیل برای ابلاغ مصوبه شورای تأمین جهت ایجاد محدودیت در صادرات چمدانی تصریح کرد: چنین مصوبه‌ای وجود خارجی ندارد. وی افزود: صادرات چمدانی یکی از زمینه‌های […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، ناصر عتباتی صبح شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در اردبیل در خصوص اظهارات مدیران گمرکی اردبیل برای ابلاغ مصوبه شورای تأمین جهت ایجاد محدودیت در صادرات چمدانی تصریح کرد: چنین مصوبه‌ای وجود خارجی ندارد.

وی افزود: صادرات چمدانی یکی از زمینه‌های رونق اقتصادی در مرز استان است و کسبه و مردم به جد طالب آن هستند که به همین دلیل شورای تأمین هیچگاه مخالفتی با کمیت صادرات نخواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اذعان به اینکه بازار مرزی بیله سوار وضعیت مطلوبی نداشته و تقریباً راکد است، ادامه داد: به منظور رونق این بازار صادرات چمدانی می‌بایست توسعه یابد.

عتباتی خواستار بررسی دقیق و رفع موانع صادرات چمدانی تأکید کرد: وضعیت صادرات چمدانی استان نیازمند ساماندهی است.

در این جلسه معاون فنی و صادرات گمرکات استان اردبیل نیز در خصوص علت کاهش سقف صادرات چمدانی تأکید کرد: گمرک مشکلی با توسعه صادرات چمدانی ندارد و معافیت ۸۰ دلار به دلیل مصوبه استانی مسکوت است.

رامین ظهیری همچنین در خصوص ترخیص کالا از گمرک بیله سوار نیز افزود: به دلیل اینکه گمرک بیله سوار تخصصی نیست به غیر از کالای تخصصی ترخیص مابقی کالاها بلامانع است.