ارائه خدمات بیمه ای به مددجویان کمیته امداد درشهرهای بالای ۲۰ هزار نفر
ارائه خدمات بیمه ای به مددجویان کمیته امداد درشهرهای بالای ۲۰ هزار نفر

کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان درکنار ارائه خدمات متعددی به جامعه هدف خود، ارائه خدمات بیمه‌ای به مددجویان بهره‌مند از این خدمت را برای همه مددجویان شهری و روستایی را مورد توجه قرار داده و رویکرد این نهاد در این حوزه در کنار مداخله در درمان، ارتقا سطح سلامت جامعه هدف با نگاه […]

کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان درکنار ارائه خدمات متعددی به جامعه هدف خود، ارائه خدمات بیمه‌ای به مددجویان بهره‌مند از این خدمت را برای همه مددجویان شهری و روستایی را مورد توجه قرار داده و رویکرد این نهاد در این حوزه در کنار مداخله در درمان، ارتقا سطح سلامت جامعه هدف با نگاه پیشگیرانه است.
هدایت صفری روز شنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا افزود: خدمات بهداشتی کمیته امداد این استان به‌منظور ارتقا سطح سلامت خانوارهای تحت حمایت این نهاد در قالب بهسازی محیط‌ های خودکفایی، سنجش دوره‌ای سلامت مجریان طرح‌های اشتغال، بینایی‌سنجی دانش آموزان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار و بهداشت دهان و دندان به جامعه هدف ارائه می گردد.
وی اظهار کرد: تلاش می شود، با افزایش آگاهی‌های خانوارهای مددجویی تحت حمایت کمیته امداد این استان از طریق برنامه‌های آموزشی و فرهنگی شاخص‌های بهداشتی را در سطح جامعه هدف افزایش داد.
صفری افزود: هم اکنون خدمات بهداشتی و درمانی در بخش‌های مختلف به خانوارهای تحت حمایت ارائه می‌شود و پرداخت هزینه‌های درمانی مددجویان بیمه‌شده نیز از طریق این نهاد خدمات بیمه درمانی مکمل، کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و شیرده به جامعه هدف را شامل می شود.
وی بیان کرد: منابع موردنیاز برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی از طریق اعتبارات داخلی کمیته امداد و کمک‌های مردمی تامین می‌شود و در این ارتباط تلاش می‌ شود، با تبیین صحیح نیازها در جامعه ضریب مشارکت خیران زنجانی را در سبد هزینه‌های درمانی مددجویان تحت حمایت افزایش داد.
این مسئوول خاطر نشان کرد: با انعقاد قرارداد با ۹۲ مرکز درمانی شامل بیمارستان‌ها، کلینیک‌های تخصصی، آزمایشگاه‌ها و پزشکان عمومی و متخصص خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان ارائه می‌شود.
به گفته وی، سال گذشته بیش از چهار میلیارد و ۵۱۸ میلیون تومان به ‌منظور هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان این نهاد به مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت‌شده است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، هم اکنون ۲۴ هزار خانوار با جمعیت ۴۱ هزار و ۶۰۰ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد در استان زنجان بهره‌مند هستند.
۷۳۲۰/۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش