عدم مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از چالش های مهم است
عدم مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از چالش های مهم است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر،  اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان افزود: امیدواریم در حوزه ورزش همگانی و ورزش در ابعاد مختلف و اهتمام بخشیدن به موضوع جوانان گام های خوبی را برداریم و در کشور سرآمد باشیم.  وی اظهار کرد: باید دست‎اندرکاران حوزه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر،  اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان افزود: امیدواریم در حوزه ورزش همگانی و ورزش در ابعاد مختلف و اهتمام بخشیدن به موضوع جوانان گام های خوبی را برداریم و در کشور سرآمد باشیم. 

وی اظهار کرد: باید دست‎اندرکاران حوزه جوانان، خواسته‎ها و سلیقه‎های آنها را جویا شوند و در این میان همه کسانی که دارای تریبون هستند، بزرگ‎ترین رسالتشان ایجاد امید در بین جوانان باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه جوان نباید نا امید شود، افزود: افزایش امید به زندگی در جوانان رسالت سنگینی بر عهده همه گذاشته  است و جوانان باید با نشاط بوده و به آینده امیدوار شوند. 

درویش امیری با بیان اینکه  برای جوانان برنامه‎ریزی می‎کنیم ولی سلیقه آنها با ما فاصله دارد، گفت: جوانان در صورتی می‌توانند امیدوار باشند که آینده خود را تضمن شده ببینند و این منوط به فراهم کردن زمینه برای اشتغال و ازدواج است.

وی با بیان اینکه هر جوان هنگام فارغ‎التحصیلی باید یک مهارتی داشته باشد، ابراز کرد: در شرایط فعلی کاریابی برای جوانانی که مهارتی نداشته باشند، سخت است.

استاندار زنجان گفت: اشتغال فارغ‎التحصیلانی که حرفه‎آموزی دارند از رسالت‎های مهم ستاد ساماندهی امور جوانان است و  بسیاری از جوانان مهارت کافی برای انجام وظیفه  را ندارند.

درویش امیری یاد آورشد: اصلاح سبک زندگی سالم به عنوان یک موضوع مهم، امروز پیچیده‎تر از گذشته شده و باید به این موضوع در ساماندهی امور جوانان پرداخت  و  کار بزرگی انجام می‌شود.

وی گفت: فراهم کردن زمینه اشتغال و ازدواج جوانان مهم‎ترین وظیفه است و  گام اساسی در شورای اشتغال برای جوانان برداشته می‎شود و ایجاد فرهنگ مهارت آموزی و توسعه این مراکز از وظایف شورا است.

استاندار زنجان گفت: جوانان باید در راستای اهداف تعریف شده حوزه جوانان باید پیشقدم باشند و راهکارهایی برای تحقق آن پیدا کنند که در این راستا اصلاح سبک زندگی به عنوان یکی از مهم ترین مسائل باید موجب ارتقای سلامت روان، سلامت اجتماعی و فرهنگی جونان شود.

درویش امیری پیشنهاد حضور ۶ نفر از جوانان موفق استان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان را ارائه کرد و یکی از مصوبات این جلسه شد.

همکاری مراکز علمی به صورت رایگان با جوانان و ایجاد خانه های جوان در مناطق روستایی دو مصوبه دیگر این جلسه بود.