معاون استاندار خراسان رضوی: خلاء جدی آموزش و پررورش فقدان تطابق با واقعیات و مهارتهای زندگی است
معاون استاندار خراسان رضوی: خلاء جدی آموزش و پررورش فقدان تطابق با واقعیات و مهارتهای زندگی است

سید جواد حسینی روز چهارشنبه در مراسم نکوداشت دکتر هما زنجانی زاده استاد پیشکسوت گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: دانشجویان این استاد برجسته بیش از آنکه درس جامعه شناسی بگیرند درس زندگی می آموختند.وی ادامه داد: خلائی که بیش از هر چیز ما را رنج می دهد نبود آموزشهای متناسب با شرایط زندگی […]

سید جواد حسینی روز چهارشنبه در مراسم نکوداشت دکتر هما زنجانی زاده استاد پیشکسوت گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: دانشجویان این استاد برجسته بیش از آنکه درس جامعه شناسی بگیرند درس زندگی می آموختند.
وی ادامه داد: خلائی که بیش از هر چیز ما را رنج می دهد نبود آموزشهای متناسب با شرایط زندگی واقعی و بیرونی است. تست زدگی، آموزش کپسولی فشرده، حافظه محور و کنکورزدگی آموزش و پرورش ما را درگیر کرده و در دانشگاه نیز مدرک زدگی، اولویت نمره و امتحان و نظریه های خشک بدون توجه به واقعیت زندگی و آموزشهای مناسب، دانشجویان را رنج می دهد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در این میان دکتر زنجانی زاده به شیوه ای متفاوت آموزشهای اجتماعی را ارائه کرد. آموزشهایی که خود بدان باور داشت. آنچه که دکتر زنجانی زاده در کلاس ارائه می کرد باور درونی او بود. اگر عشق، احساس، صداقت، انسانیت، وفاداری و رواداری هست مدیون معلم و استادانی است که در این جهت تلاش کرده اند.
وی افزود: امروز دو نوع معلم وجود دارد. معلم و استادی که درسی را با وی می گذرانیم و بعد فراموش می شود اما دکتر زنجانی زاده در زندگی تمام کسانی که با او درس و کلاس داشته اند جاری و ساری است.
همچنین در این مراسم به همت دانشگاه فردوسی مشهد از کتابچه یادداشتهای اهدایی به دکتر زنجانی زاده و تلفیقی از شیوه های تدریس و پژوهش وی به عنوان بخشی از تاریخ شفاهی رونمایی شد.
زنجانی زاده از اساتید برجسته دانشگاه فردوسی مشهد متولد ۱۳۲۱ در این شهر است که تحصیلات خود را در دانشگاه سوربن فرانسه با درجه دکترای جامعه شناسی به پایان برد. سال ۱۳۵۴ در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول کار شد و با وجود بازنشستگی همچنان جزو اساتید فعال در حوزه علوم اجتماعی است.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
۱۹۰۶/۱۸۵۸