مصرف مواد غذایی مضر، عامل ۳۰ درصد بیماری های صعب العلاج
مصرف مواد غذایی مضر، عامل ۳۰ درصد بیماری های صعب العلاج

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، جواد تاج کی روز چهار شنبه در همایش روز جهانی غذا، افزود: ۳۰ تا ۴۰ درصد مواد غذایی تولید شده در کشور صنعتی است.معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: این موضوع مسئولیت بالای کارخانه های تولید مواد غذایی در قبال سلامت جامعه را نشان می […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، جواد تاج کی روز چهار شنبه در همایش روز جهانی غذا، افزود: ۳۰ تا ۴۰ درصد مواد غذایی تولید شده در کشور صنعتی است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: این موضوع مسئولیت بالای کارخانه های تولید مواد غذایی در قبال سلامت جامعه را نشان می دهد.
تاج کی با اشاره به میزان بالای قاچاق کالا در کشور، گفت: سهم قاچاق مواد غذایی در کشور پایین است، اما مواد آرایشی و بهداشتی سهم چشمگیری در این موضوع دارند.
وی با بیان اینکه امنیت غذایی جامعه باید دغدغه اصلی همه جامعه باشد، تصریح کرد: مردم باید الگوی صحیح غذایی را در برنامه مصرف روزانه خود داشته باشند تا دچار انواع بیماری قلبی و عروقی نشوند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: میزان مصرف نمک، چربی های مضر و قند در برنامه های غذایی مردم بسیار زیاد است و این موضوع ناشی از نبود آگاهی کافی نسبت به خطرات پیش روی این میزان مصرف است.
تاج کی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری مطلوب در حوزه آگاه سازی عمومی جامعه نسبت به حفظ سلامت خود، گفت: نقش رسانه ها در گسترش فرهنگ مصرف درست از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی تصریح کرد: نزدیک ۲ میلیارد نفر از مردم جهان با افزایش وزن و چاقی دست و پنجه نرم می کنند و همه این بیماری ها ریشه در مصرف تغذیه نادرست و مواد غذایی مضر دارد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، ۲۴ مهر روز جهانی غذا نام گذاری شده و هر سال در کشور وزارت بهداشت برنامه هایی در این موضوع برگزار می کند.
در همایش روز جهانی غذا از سفیران سلامت استان و مسئولان فنی برتر کارخانجات مواد غذایی استان تجلیل شد.
۳۲۱۶/۶۰۸۵
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: رویا رفیعی