به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، جلیل جباری عصر سه شنبه در جریان بازدید از روند عملیات مرمت طرح های تاریخی استان اظهارداشت: بزودی عملیات مرمت پل تاریخی باراندوز پایان یافته و شاهد بازگشایی مسیر آب از زیر این پل تاریخی خواهیم بود. وی ادامه داد: عملیات مرمتی پل باراندوز از […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، جلیل جباری عصر سه شنبه در جریان بازدید از روند عملیات مرمت طرح های تاریخی استان اظهارداشت: بزودی عملیات مرمت پل تاریخی باراندوز پایان یافته و شاهد بازگشایی مسیر آب از زیر این پل تاریخی خواهیم بود.

وی ادامه داد: عملیات مرمتی پل باراندوز از سال ۹۴ آغاز شده اما بدلیل بارشهای سال ۹۵ و اوایل سال ۹۶ امکان اجرای عملیات مد نظر این اداره کل ممکن نبود اما درسال جاری با صرف اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال این عملیات در حال اجراست.

جباری اظهارداشت: جریان شدید آب رودخانه باراندوز به نحوی بود که موجب کندی عملیات مرمتی شده بطوریکه در سال جاری به محض کاهش آب رودخانه عملیات مرمت آن با جدیت ادامه یافت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی افزود: پل باراندوز حجم زیادی از سنگ و درخت موجود در بستر بالادست دارد که مانع از هدایت یکنواخت جریان آب دهانه های پل گردید و همین موضوع باعث تاثیر منفی به پل خواهد داشت.

کمپینگ گردشگری قوشچی ارومیه ساماندهی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی همچنین در بازدید از کمپینگ گردشگری شهرقوشچی از توابع ارومیه از ساماندهی آن خبر داد.

جباری ادامه داد: طی تفاهم نامه ای که بین این اداره کل و شهرداری قوشچی منعقد شده قرار براین است تا اماکن تاریخی و گردشگری این منطقه با همکاری دو جانبه مورد ساماندهی قرار گرفته تا زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شود.

وی افزود: مقرر شد تا شهرداری در اولین فرصت ممکن، پلانهای وضع موجود و پیشنهادی را برای سایت کمپینگ به این اداره کل تحویل دهد تا پس از بررسی کارشناسی جهت طرح و تصویب به کارگروه میراث فرهنگی استان ارجاع داده شود.

موزه دفاع مقدس آذربایجان غربی در دست احداث است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان آذربایجان غربی همچنین از مراحل آماده سازی موزه دفاع مقدس آذربایجان غربی بازدید کرد.

وی در این بازدید برلزوم تکمیل و آماده سازی این موزه تاکید کرد و گفت: براساس مطالعات محتوایی انجام شده توسط دفتر نشر ارزشهای دفاع مقدس برای آماده سازی این موزه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز همکاری های لازم را با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان داشته است.

جباری با بیان اینکه سه میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز این موزه اختصاص یافته است افزود: موزه دفاع مقدس در فضایی بمساحت هزار و ۸۲متر مربع در خیابان دفاع مقدس ارومیه قرار گرفته که درصورت افتتاح یکی از جاذبه های مهم گردشگری ارومیه و استان آذربایجان غربی محسوب می شود.