به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جمعی از مسوولین استانی و کشوری و اهالی روستای نیار از کتاب ۵۴۹ صفحه ای «سربازان نیار» خاطرات کلام اکبرزاده نیار با نویسندگی ساسان ناطق رونمایی شد. دراین مراسم محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشور گفت: انقلاب […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جمعی از مسوولین استانی و کشوری و اهالی روستای نیار از کتاب ۵۴۹ صفحه ای «سربازان نیار» خاطرات کلام اکبرزاده نیار با نویسندگی ساسان ناطق رونمایی شد.

دراین مراسم محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشور گفت: انقلاب اسلامی همه تعاریف از انسان و زندگی انسانی در جامعه را تغییر داد، حتی در بحث‌های سیاسی و اجتماعی معادلات را به هم زده و حتی توانسته نگاه جهانیان را به دین و عرفان دچار تحول کند.

وی با اشاره به نوع فعالیت‌های دفاتر مطالعات و ادبیات پایداری سراسر کشور، افزود: بعضی مایلند انقلاب و جنگ به دست فراموشی سپرده شود و یا انحرافات و خدشه‌هایی بر آن ها وارد سازند که البته همواره ناکام مانده و خواهند بود.

رئیس حوزه هنری کشور با تاکید براینکه وظیفه ما نشان دادن چهره واقعی از انقلاب و جنگ است و باید به دنبال معرفی الگو های والا در این حوزه باشیم، افزود: ادبیات غرب همواره به جنبه‌های پست زندگی انسانی و سقوط انسان پرداخته است که نتیجه پرداختن به جنبه‌های منفی زندگی، تنها نا امیدی و پوچی است.

مومنی شریف با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری که حوزه هنری را اصلی ترین متولی اجرای طرح تاریخ ادبیات شفاهی کشور دانسته اند، بیان داشت:  ایشان در این دیدار تاکید داشتند که این کار باید با سرعت اجرا شود چرا که از دست دادن شخصیت های بزرگ دفاع مقدس و انقلاب آفت بسیار بزرگی در این طرح به شمار می رود.

وی به تاریخ نگاری و خاطره نویسی وقایع انقلاب و جنگ تحمیلی اشاره کرد و بیان داشت: تاریخ ما همواره با ادبیات ما قرابت و همبستگی داشته است و باید به ارزش های ادبی کارهای تاریخی توجه کنیم.

وی مشخصات اصلی دفاع مقدس را دینی بودن آن و وجود روحیه شهادت طلبی در آن بر شمرد و گفت: باید با این منطق و مشخصات دست به تولید آثار دفاع مقدس بزنیم و هیچ توجهی به منطق و روح حاکم بر ادبیات غرب نداشته باشیم.