بهبود خدمات درمانی اردبیل منوط به حمایت از پرستاران است
بهبود خدمات درمانی اردبیل منوط به حمایت از پرستاران است

ناصر مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: پرستاران بیشترین نقش را در ارائه خدمات درمانی ایفا می‌کنند و اغلب با جان‌فشانی در مراکز درمانی استان مشغول به کار هستند. وی افزود: کمبود تعداد پرستار در مراکز درمانی موجب شده که پرستاران به جای صرف پرداختن به امور بالینی درگیر سایر امور بیمارستان شوند […]

ناصر مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: پرستاران بیشترین نقش را در ارائه خدمات درمانی ایفا می‌کنند و اغلب با جان‌فشانی در مراکز درمانی استان مشغول به کار هستند.

وی افزود: کمبود تعداد پرستار در مراکز درمانی موجب شده که پرستاران به جای صرف پرداختن به امور بالینی درگیر سایر امور بیمارستان شوند و از سویی حجم کاری قابل‌توجهی را نیز متحمل شده‌اند.

رئیس نظام صنفی پرستاری استان با اشاره به پیشرفت‌های جهانی در خدمات پرستاری متذکر شد: کیفیت آموزش و وضعیت به کار گیری فعلی پرستاران در بیمارستان‌های استان نیازمند بازنگری است.

به گفته مظفری امروز خدمات پرستاری مدرن در دنیا ارائه می‌شود که آموزش‌های ارائه شده به پرستاران در استان فاصله قابل توجه با آن دارد.

وی با بیان اینکه پرستاری خدماتی به مراتب تخصصی‌تر از وضعیت فعلی دارد، متذکر شد: حمایت پرستاران و بهبود کیفیت آموزش آن ها ضروری است.

رئیس نظام صنفی پرستاری استان به فعالیت سه هزار و ۲۰۰ پرستار در استان اشاره و تأکید کرد: این تعداد پرستار پاسخگوی نیازهای موجود نبوده و ضروری است برای افزایش اصولی تعداد پرستاران نیز برنامه‌ریزی شود.