«فردی» چهره مردمی داستان‌نویسی است/تعصب نویسنده به انقلاب اسلامی
«فردی» چهره مردمی داستان‌نویسی است/تعصب نویسنده به انقلاب اسلامی

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محسن مؤمنی در همایش نکوداشت امیرحسین فردی با تأکید به ویژگی‌های اخلاقی فردی تصریح کرد: فردی یکی از چهره‌های مردمی داستان‌نویسی کشور است که این روحیه حتی در آثار تولیدی وی مشهود است. وی افزود: روحیات و منش فردی به عنوان مدیر، مربی و معلمی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محسن مؤمنی در همایش نکوداشت امیرحسین فردی با تأکید به ویژگی‌های اخلاقی فردی تصریح کرد: فردی یکی از چهره‌های مردمی داستان‌نویسی کشور است که این روحیه حتی در آثار تولیدی وی مشهود است.

وی افزود: روحیات و منش فردی به عنوان مدیر، مربی و معلمی قابل‌تأمل است و فردی یکی از نویسندگان شاخص ادبیات داستانی است که به ویژه در توصیف، تبحر ویژه داشت.

رئیس حوزه هنری کشور متذکر شد: به عنوان یک معلم، امیرحسین فردی شخصی متعهد به اخلاق بوده و همواره از طرح شعارگونه خود خودداری می‌کرد.

مؤمنی متذکر شد: به عنوان یک مربی می‌توان به ویژگی‌های اعتقادی فردی اشاره کرد که متشرع و خودساخته و مؤدب بود و چنین روحیه‌ای به عنوان یک نویسنده می‌بایست ترویج شود.

وی با تأکید به اینکه فردی آزاداندیش بود اما نسبت به کشور و دین تعصب داشت، ادامه داد: امیرحسین فردی به تشیع، ایران، زبان فارسی و انقلاب اسلامی تعصب داشت.

رئیس حوزه هنری کشور یکی از نویسندگانی است که زبان فارسی را به درستی می‌نوشت و انتقال می‌داد و چنین ویژگی در کمتر فردی مشاهده می‌شود.

مؤمنی افزود: امروز شاگردان فردی چهره‌های شاخص نویسندگی کشور هستند و می‌توان گفت این افراد تأثیرات قابل‌توجهی در فضای ادبیات کشور برجای می‌گذارند.

وی متذکر شد: امیرحسین فردی به تربیت مسجدی اعتقاد ویژه داشت و ترکیب «بچه‌های مسجد» ساخته این استاد بزرگوار است.

رئیس حوزه هنری کشور معتقد است با وجود اینکه فردی آثار ممتازی خلق کرد اما خود وی برجستگی به مراتب بیشتری به نسبت آثار خود داشت.

مؤمنی با تقدیر از برگزاری مراسم نکوداشت برای این نویسنده، متذکر شد: مکان‌هایی در اردبیل برای فردی نام‌گذاری می‌شود و اخیراً شورای شهر تهران نیز خیابانی را به نام وی نام‌گذاری کرد.