عصبانیت آمریکا بیانگرموفقیت دیپلماسی ایران است
عصبانیت آمریکا بیانگرموفقیت دیپلماسی ایران است

رحیم حب نقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تخریب های خارجی علیه تیم مذاکره کنندگان هسته ای، اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد انگشت شمار داخلی، هم صدا با دشمنان خارجی کشور درصدد تخریب قهرمانان دیپلماسی کشور هستند ولی باید اذعان کرد که مردم خادمان واقعی خود را […]

رحیم حب نقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تخریب های خارجی علیه تیم مذاکره کنندگان هسته ای، اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد انگشت شمار داخلی، هم صدا با دشمنان خارجی کشور درصدد تخریب قهرمانان دیپلماسی کشور هستند ولی باید اذعان کرد که مردم خادمان واقعی خود را بهتر از گذشته شناخته اند.
وی ترامپ را عاملی برای انزوای آمریکا در عرصه بین المللی دانست و افزود: حتی عقلای آمریکا، اظهارات رئیس جمهوری فعلی این کشور را تایید نکرده اند و آن را عاملی برای تفرقه در کشور خود می دانند.
رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه بدعهدی آمریکا نسبت به برجام، اعتبار این کشور در توافق های بین المللی را خدشه دار می کند، گفت: رویکرد خصمانه آمریکا نسبت به برجام، مذاکرات احتمالی این کشور با کره شمالی را نیز تحت تاثیر قرار داده و تنش ها را چندین برابر افزایش می دهد.
وی در رابطه با اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر لغو یک طرفه برجام، اظهار کرد: برجام یک توافق دو طرفه نیست که با پس کشیدن یکی از طرفین منجر به لغو توافق شود؛ اظهارات آقای ترامپ نیز در این رابطه نشانگر بی سوادی شخص اوست.
وی ادامه داد: توانایی و اخلاص تیم مذاکره کنندگان هسته ای سبب شده است تا پس از ۳۹ سال تلاش آمریکا برای انزوای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی نتیجه عکس دهد و کشورهای بزرگ و اروپایی رو در روی دولت آمریکا قرار گیرند.
حب نقی با اشاره به مانور رسانه های معاند نظام بر اظهارات ترامپ و تلاش برای نشان دادن اینکه دولت آمریکا در کنار مردم ایران است، گفت: افکار پلید آمریکا در قبال ملت ایران از طرح لغو ویزا و قرار دادن ایرانیان در دسته تروریست ها به صورت واضح نمایان است.
وی افزود: ایرانیان نه تنها در هیچ حادثه تروریستی در آمریکا حضور نداشتند بلکه نخبگان ایرانی عاملی برای توسعه آمریکا نیز به شمار می روند.
رئیس دانشگاه ارومیه به کار بردن عنوان ‘خلیج عربی’ به جای ‘خلیج فارس’ از سوی رئیس جمهوری آمریکا را دلیلی بر دشمنی وی با مردم ایران دانست.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ترامپ شامگاه جمعه در یک سخنرانی مملو از تنفر و خشونت، سیاست جدید خود را در برابر ایران اعلام کرد و وجود مردم سالاری را در ایران زیر سوال برد.
عجیب آنکه او بطوری بی‌سابقه‌ 'ملت ایران' را تروریست خواند و با تحریف نام 'خلیج‌فارس'، که حتی با مواضع رسمی پیوسته‌ی دولت و ارتش آمریکا در تضاد است، خصومت خود را با ایران و تاریخ باشکوه آن نشان داد.
ترامپ در شرایطی چنین اظهارات تنفرآمیزی به زبان آورد که محبوبیت او فقط پس از ٩ ماه به کمترین درصد رسیده و در واقع او ضعیف‌ترین رئیس‌جمهوری تاریخ آمریکاست.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، هم اکنون ۱۵ هزار و ۱۹۶ دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ارومیه مشغول به تحصیل هستند.
۳۲۱۴/ ۳۰۷۲
**خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی