لزوم  تجاری کردن تولیدات کشاورزی در روستاهای زنجان
لزوم  تجاری کردن تولیدات کشاورزی در روستاهای زنجان

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، شهرام طهماسبی ظهر دوشنبه در همایش روستا تعاون، افزود: سهم اشتغال کشور در حوزه کشاورزی بیش از ۳۰ درصد است و در کشورهای پیشرفته بخش کشاورزی اشتغال ۵ تا ۱۵ درصد بیشتر ندارد.  وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به توسعه روستاها تاکید دارد، افزود: یکی از […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، شهرام طهماسبی ظهر دوشنبه در همایش روستا تعاون، افزود: سهم اشتغال کشور در حوزه کشاورزی بیش از ۳۰ درصد است و در کشورهای پیشرفته بخش کشاورزی اشتغال ۵ تا ۱۵ درصد بیشتر ندارد. 

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به توسعه روستاها تاکید دارد، افزود: یکی از موضوعات مورد توجه در برنامه ششم توسعه روستائیان هستند که مورد تاکید دولت است و در بخش اقتصاد مقاومتی به بحث توسعه روستاها توجه ویژه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان  گفت: در ماده ۲۷ قانون برنامه ششم تاکید اساسی به جایگاه روستا شده که باید ارتقا پیدا کرده و منزلت روستائیان و ظرفیت‌های مغفول روستا مورد توجه قرار گیرد و در قالب اجرای این طرح سالانه ۵ هزار روستا در چرخه توسعه روستایی قرار گرفته و سالانه ۱۰۰ هزار نفر در این طرح آموزش می‌بینند.

طهماسبی بر تجاری کردن تولیدات کشاورزی در روستاهای استان زنجان تاکید کرد و گفت: تحقق این امر نیازمند توانمند شدن روستائیان است. 

وی با بیان اینکه تفکر اقتصادی نداریم، ابراز کرد: باید فکر مان نسبت به روستاها تغییر کند و باید نگاه اقتصادی به روستاها مورد توجه باشد چرا که در گذشته این امر کمرنگ بود. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان ابراز کرد: با شکل گیری کارگاه های تولیدی در روستاهای استان زنجان فارغ التحصیلان دانشگاهی فرصتی برای حضور در عرصه تولید و اشتغال پیدا می کنند.

طهماسبی افزود: دولت در قالب تسهیلات مختلف بازسازی بنگاه های اقتصادی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، طرح رونق با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال، توسعه و عمران روستایی ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی و از منابع بانکی برای اشتغالزایی پیش بینی کرده است.

وی تصریح کرد: باید برای ایجاد اشتغال در روستاها قبل از ایجاد کار گاه آموزش های لازم به جامعه هدف ارائه شود.