کاهش آستانه تحمل و سلامت روانی مردم در جامعه نگران کننده است
کاهش آستانه تحمل و سلامت روانی مردم در جامعه نگران کننده است

رسول بیات در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بسته های لازم برای بالا بردن آستانه تحمل مردم را نداریم، افزود: متاسفانه ورود بیش از ۱۰ هزار پرونده به نهاد قضایی استان زنجان در بحث درگیری و نزاع و خشونت فاجعه بسیار بزرگی است.  وی با بیان اینکه کاهش آستانه تحمل و سلامت روانی مردم […]

رسول بیات در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بسته های لازم برای بالا بردن آستانه تحمل مردم را نداریم، افزود: متاسفانه ورود بیش از ۱۰ هزار پرونده به نهاد قضایی استان زنجان در بحث درگیری و نزاع و خشونت فاجعه بسیار بزرگی است. 

وی با بیان اینکه کاهش آستانه تحمل و سلامت روانی مردم در جامعه نگران کننده است، اظهار کرد: متاسفانه خشونت کلامی، فکری، سیاسی، بصری موضوعات بسیار جدیدی است و باید به مردم آموزش مدارا کردن را آموزش داد و در این زمینه مقوله آموزش در استان زنجان بسیار مغفول مانده است. 

فرماندار زنجان گفت: باید نهادهای فرهنگی وارد این حوزه شوند و نسبت به تقویت آستانه تحمل مردم را در اولویت رویکردهای دینی و مذهبی را در دستور کار قرار دهند و با استفاده از ظرفیت تشکلهای دینی و مردمی مدارا کردن را به مردم آموزش بدهند و باید قلبها نسبت به هم مهربان شوند تا شاهد اختلاف و درگیری و نزاع در استان نباشیم. 

وی با اذعان به اینکه خشونت در استان زنجان  روبه افزایش است که باید بر کاهش این معضلات در جامعه به جد وارد شد، گفت: باید دستگاههای فرهنگی بر کاهش این معضل در جامعه مدیریت و تلاش لازم را داشته باشند چرا که خشونت لفظی و فیزیکی جزو جرایم نخست در استان زنجان است.

فرماندار زنجان افزود: استان زنجان در بحث بروز خشونت وضعیت مناسبی ندارد و این موضوع نگران کننده است و باید برای رفع این معضلات برنامه ریزی شود و تقویت و تعمیق باورهای دینی و معرفتی بسیار مهم است و در کاهش انواع خشونت در جامعه می تواند موثر واقع شود. 

بیات تصریح کرد: مبارزه با خشونت مبنای دینی و مذهبی دارد و باید با تاکید بر تعالیم دینی  جامعه‌ای توام با آرامش و زیبا بسازیم و مهربانی را تقویت  کنیم.