دایره مبارزه با جرایم اینترنتی در دادستانی اردبیل تشکیل شد
دایره مبارزه با جرایم اینترنتی در دادستانی اردبیل تشکیل شد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، ناصر عتباتی صبح یکشنبه در بازدید از پلیس فتای اردبیل تصریح کرد: این اقدام در راستای کنترل جرایم امنیتی و رسیدگی به جرایم در کمترین فرصت انجام شده است. وی افزود: با آغاز به کار دایره مبارزه با جرایم اینترنتی، برخورد با جرایمی از قبیل […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، ناصر عتباتی صبح یکشنبه در بازدید از پلیس فتای اردبیل تصریح کرد: این اقدام در راستای کنترل جرایم امنیتی و رسیدگی به جرایم در کمترین فرصت انجام شده است.

وی افزود: با آغاز به کار دایره مبارزه با جرایم اینترنتی، برخورد با جرایمی از قبیل شایعه‌پراکنی، توهین به مقدسات و تبادل مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی تسریع می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تأکید کرد: در کنار توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و افزایش آمار کاربران اینترنتی ضروری است سازوکارهایی به منظور برقراری امنیت در فضای تولید و تبادل اطلاعات فراهم شود.

عتباتی به رشد قارچ گونه جرایم در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات از جمله کلاه‌برداری‌های اینترنتی، جعل داده‌ها و عناوین، سرقت اطلاعات، تجاوز به حریم خصوصی اشخاص و گروه‌ها، هک و نفوذ به سامانه‌های رایانه‌ای و اینترنتی، هرزه‌نگاری و جرایم اخلاقی و برخی جرایم سازمان‌یافته اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد.

وی افزود: در چنین وضعیتی ضروری است دستگاه قضایی به همراه پلیس نسبت به مقابله با جرایم اقدام کرده و در راستای صیانت از منافع، حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع و حفظ اسرار و اقتدار ملی اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تأکید کرد: سطح بالای فناوری و تجهیزات پلیس فتا در کنار تخصص نیروهای آن ضامن صیانت از منافع، اسرار و اقتدار ملی است.

به گفته عتباتی در کنار اقدامات پلیس فتا ضروری است شهروندان نیز آگاهانه در فضای مجازی حضور یافته و به عنوان مثال در مقابل کلاه‌برداری‌های احتمالی در فضای مجازی هوشیار باشند.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود شهروندان قبل از انجام هرگونه فعالیت در فضای مجازی، به هشدارها و توصیه‌های پلیس در این خصوص توجه داشته و از  اعتماد بی جا به طرف مقابل در خریدهای الکترونیکی پرهیز کنند.