قوای سه‌گانه در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاده‌اند
قوای سه‌گانه در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاده‌اند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ به زیاده‌خواهی‌ها و فتنه‌گری‌های آمریکا پی برده و به این موضوع کاملا آگاه هستند، افزود: قوای سه‌گانه نیز به جد در برابر این زیاده‌خواهی‌ها ایستاده‌اند. وی با […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ به زیاده‌خواهی‌ها و فتنه‌گری‌های آمریکا پی برده و به این موضوع کاملا آگاه هستند، افزود: قوای سه‌گانه نیز به جد در برابر این زیاده‌خواهی‌ها ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اصولی چون حمایت از مظلوم را دارد که هیچ‌گاه از این اصول عدول نخواهد کرد، تصریح کرد: یکی از اختلافات ما با آمریکا بر سر همین اصول یعنی حمایت از مظلوم است، اما این اختلافات برای ما هیچ اهمیتی ندارد و ما بر سر اصول خود ایستاده‌ایم و با وحدت‌مان جلوی زیاده‌خواهی‌های آمریکا را خواهیم گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه با این تفاسیر هیچ‌گاه نباید به موضوع سازش ایران با آمریکا فکر کنیم، ادامه داد: امکان سازش بین ایران و آمریکا در حالی که بر سر برخی از اصول اختلافات فاحشی وجود دارد، امکان‌پذیر نیست. اختلافات از اینجا ناشی می‌شود که آمریکا هنوز بر سر خصلت زورگویی خود باقی است و ما نیز دست از ارزش‌های انقلابی خود برنخواهیم داشت.

 خاتمی با یادآوری اینکه اگر امروز آمریکا دست از پا درازتر نتوانسته است به اهداف پلید خود در قبال جمهوری اسلامی ایران دست پیدا کند، به دلیل رصد مقام معظم رهبری و مسئولان کشور بوده است، ادامه داد: بر همه ما مسلم است که هدف اصلی آمریکا در برهه کنونی، دامن زدن به مقوله ایران‌هراسی در جهان است، هر چند قطع یقین اطمینان داریم که به این هدف خود نیز نخواهد رسید، اما باید آگاه باشیم که آمریکا نقشه‌های زیادی را در سر می‌پروراند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به وقایع مهم تاریخی در روزهای پیش رو، از ۲۲ مهرماه به‌عنوان روز جهانی استاندارد یاد کرد و گفت: مهم‌ترین مقوله در شرایط کنونی، مصرف کالای ایرانی است، اما باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که کالای ایرانی باید استانداردهای لازم را برای مصرف‌کننده داشته باشد تا بتواند با تکیه بر این استانداردها و نیز قیمت مناسب، در رقابت با کالای خارجی، حرفی برای گفتن داشته باشد.

 خاتمی خاطرنشان کرد: ۲۳ مهرماه سال ۶۱ سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی، پنجمین شهید محراب است. ۲۴ مهر نیز روز پیوند اولیا و مدرسه نام‌گذاری شده و اولاد امانت والدین و پس از آن امانت دست مدرسه است. همچنین ۲۴ مهرماه ۵۷ مسجد جامع کرمان که محل تجمع مردم انقلابی بود، به دست رژیم پهلوی به آتش کشیده شد. ۲۶ مهرماه نیز روز تربیت‌بدنی است‌و فراموش نکنیم که ورزش لازمه بدن است و حدود شرعی نیز باید در ورزش کشور رعایت شود.