امکان سازش بین ایران و آمریکا وجود ندارد
امکان سازش بین ایران و آمریکا وجود ندارد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، آیت‌الله «علی خاتمی» در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: امام حسین(ع) برای احیای سنت و دین جدشان پیامبر گرامی اسلام(ص) و ولایت امام علی(ع) که بزرگ‌ترین معروف دین بودند، قیام کردند، چون در مقابل این معروف، منکر بزرگی چون حکومت یزید قرار داشت. وی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، آیت‌الله «علی خاتمی» در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: امام حسین(ع) برای احیای سنت و دین جدشان پیامبر گرامی اسلام(ص) و ولایت امام علی(ع) که بزرگ‌ترین معروف دین بودند، قیام کردند، چون در مقابل این معروف، منکر بزرگی چون حکومت یزید قرار داشت.

وی افزود: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نقش بسیار مهمی در کربلا برای حفظ و حراست از نهضت امام حسین(ع) ایفا کردند و حکومت فاسد یزید را در تاریخ فرو ریخته و به مردم شناساندند.

خاتمی تصریح کرد: ۲۲ مهر، روز جهانی استاندارد است، یعنی مصرف کالای باکیفیت که علامت اطمینان و کیفیت دارد. از طرفی مصرف کالای ایرانی در این عرصه بسیار مهم است؛ چرا که موجب ایجاد شغل برای کارگران ایرانی می‌شود، این در حالی است که کیفیت نیز باید در کنار آن قرار گرفته و با قیمت مناسب عرضه شود.

وی گفت: ۲۳ مهرماه سال ۶۱ سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی، پنجمین شهید محراب است. ۲۴ مهر نیز روز پیوند اولیا و مدرسه نام‌گذاری شده و اولاد امانت والدین و پس از آن امانت دست مدرسه است. همچنین ۲۴ مهرماه ۵۷ مسجد جامع کرمان محل انقلابی به دست رژیم پهلوی به آتش کشیده شد. ۲۶ مهرماه نیز روز تربیت‌بدنی است‌و فراموش نکنیم که ورزش لازمه بدن است و حدود شرعی نیز باید در ورزش کشور رعایت شود.

امام جمعه زنجان در ادامه یادآور شد: امکان سازش بین ایران و آمریکا وجود ندارد، اگر آمریکا خصلت قلدری و زورگویی‌اش را حفظ کند و ایران نیز خصلت و ارزش‌ها انقلابی را، بنابراین امکان دوستی وجود ندارد، همه تلاش آمریکا در نقض برجام است و قصد دارد هزینه این نقض را بر گردن ایران بیاندازد.

وی افزود: خوشبختانه با رصد مقام معظم رهبری و مسئولان کشور، آمریکا نتوانسته به اهداف خود در این زمینه دست یابد، آمریکا تلاش دارد فضای ایران‌هراسی را در جهان دامن بزند تا ایران نتواند به چارچوبی که به آن پای‌بند است استوار باشد، آمریکا اگر در این نقشه نیز موفق نشود، تلاش دارد بهانه‌های دیگری را مثل بازرسی از مراکز نظامی و موشکی که همگی جنگ روانی است، مطرح کند.

خاتمی خاطرنشان کرد: در عرصه دیپلماسی و نظامی، روسای قوای سه‌گانه قاطعانه در برابر توطئه‌گران و فتنه‌گران آمریکا ایستاده‌اند، حمایت از مظلوم اصول ما است و هیچ اهمیتی ندارد که این موضوع خوش‌آمد آمریکا باشد یا نه، ملت ایران همواره وحدت در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا داشته‌ و دارند.

انتهای پیام