استاندار جدید: پیشرفت و رشد آذربایجان غربی نیازمند همکاری و هماهنگی همه دست اندرکاران است
استاندار جدید: پیشرفت و رشد آذربایجان غربی نیازمند همکاری و هماهنگی همه دست اندرکاران است

محمدمهدی شهریاری روز جمعه در صفحه تلگرام شخصی خود در مطلبی تحت عنوان ‘سلام به آذربایجان و ساکنان شریفش’ آورده است:مردم شریف آذربایجان غربی مشیت الهی در ادامه خدمت به ملت شریف ایران برای من اینچنین رقم خورده است:’ خداحافظی با جهان غرب و سلام به جان و جهان آذربایجان غربی’و اینک من از این […]

محمدمهدی شهریاری روز جمعه در صفحه تلگرام شخصی خود در مطلبی تحت عنوان ‘سلام به آذربایجان و ساکنان شریفش’ آورده است:
مردم شریف آذربایجان غربی مشیت الهی در ادامه خدمت به ملت شریف ایران برای من اینچنین رقم خورده است:’ خداحافظی با جهان غرب و سلام به جان و جهان آذربایجان غربی’و اینک من از این مشیت الهی با اشتیاق و افتخار استقبال می کنم.
من و شما عزیزان روزهایی آکنده از تلاش مضاعف و مملو از همکاری و همدلی را فرا روی خود داریم؛ آذربایجان غربی همواره دروازه تجارت ایران با جهان بوده و یقینا بایستی با کنار گذاشتن بروکراسی های زائد اداری و برخورد با ‘مفاسد مالی’ و حمایت از فعالان اصیل اقتصادی، تجاری، صنعتی و به ویژه تقویت و تشدید ‘دیپلماسی اقتصادی’ این نقش در سالهای آینده تقویت شود.
تلاش برای توسعه و تقویت بخش کشاورزی همچنین ‘توسعه همه جانبه روستایی’ که یکی از معضلات پیش روی آذربایجان غربی است یقینا در دستور کار جدی استانداری خواهد بود تا مجموعه برنامه ریزی های مربوط به صنعت معدن تجارت , کشاورزی و گردشگری در انواع مختلف آن آذربایجان غربی را به الگوی پیشتاز ‘توسعه اقتصادی’ در کشور تبدیل کند.
همه می دانند در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ اندیشه اعتدال گرایی آماج تهمت و تخریب قرار گرفته بود یقینا ادامه آن وضع به صلاح کشور نبود و چه بیاد ماندنیست که غبار زدایی از چهره اعتدال در کشور از آذربایجان غربی و با سخنرانی مهم ریاست محترم جمهوری جناب دکتر روحانی آغاز شد؛ استقبال شما ملت شریف از آن سخنان ثابت کننده خوی و منش اصلاحی و اعتدالی شما گرامیان است. لذا استانداری ماموریت دارد که این روحیه ارجمند را پاس بدارد و در جهت حمایت و تقویت آن تلاش کند یقینا همکاری ‘توسعه محور’ با صاحبان سایر افکار و اندیشه های سیاسی مکمل این مشی اعتدالیست و سرلوحه برنامه های اینجانب خواهد بود.
استانداری تلاش خواهد کرد تا ‘جوانان و دانشجویان’ دوباره این استان را محیط مناسبی برای رشد و اعتلای فرهنگی و اندیشه ورزی آزادانه ببینند زیرا یقین دارم که اگر فضای آزادی, رواداری, تامل و تعامل در سپهر فرهنگی اجتماعی کشور و استان حاکم شود نتایج ذیقیمتی به همراه خواهد داشت؛ فضای خاص آذربایجان غربی اینجانب را بر این عقیده استوارتر می سازد چرا که ‘ارومیه’ همان شهریست که ‘ غلامحسین افشردی جوان’ را بدل به ‘سردار شهید باقری’ نمود و آذربایجان غربی همان استانیست که ۱۲ هزار شهید سرافراز تربیت کرد و یقینا به تأسی از شهدای گرانقدر، مشی استانداری در سال های آینده همان مشی شهدا به ویژه سرداران شریف باکری خواهد بود.درخشش فرزندان برومند آذربایجان غربی در عرصه های گوناگون ورزشی شعله های امید به جوانان این استان را فروزانتر از همیشه کرده است لذا همه ما مکلف هستیم که با برنامه ریزی نظام مند و تقویت زیرساختها و گسترش فضای ورزش حرفه ای ،برادری و همکاری خود با ورزشکاران عزیز استان از زن و مرد و جانباز و معلول را به معنای واقعی کلمه تمام و کامل کنیم.
‘عدالت و تعادل’ در رعایت حریم و حقوق بانوان عزیز امر مهم دیگریست که اینجانب خود را مأمور و ملزم به آن می دانم و اعتقاد راسخ دارم که دختران و زنان عزیز استان می توانند الگوی زن توانمند، روزآمد ، مومن و شریف ایرانی باشند.
همچنین بایستی تاکید کنم که تنوع قومی و دینی را فرصتی گرانقیمت برای اعتلای انسانیت, فرهنگ و دیانت میدانم؛ وجود اقوام و ادیان متنوع و تجربه زیست تاریخی مسالمت آمیز و انسان ساز آنها در کنار یکدیگر در این استان به خودی خود باعث شده است که آذربایجان غربی در دنیای عرفی بیش از نیمی از راه را رفته باشد اقوام شریف ترک و کرد و …. به تنهایی محترم و گرامی هستند و یقینا آنگاه که در ذیل ملیت ایرانی قرار میگیرند محترم تر و گرامی تر؛ ‘بانگ ناقوس کلیسا محترم است همانطور که اذان موذن’ چرا که این هر دو ما را به بندگی خدای یگانه و پرهیزگاری و تعالی معنوی و انسانی دعوت میکنند
تقویت و توسعه احزاب و اصناف، حمایت از رسانه های گروهی به ویژه مطبوعات و قشر خبرنگار رسالت مهم دیگریست که مجدانه دنبال خواهد شد.
جغرافیای زرخیز استان در حال حاضر به درستی تبدیل به یک دغدغه ملی شده است امروز تمامی ایرانیان نگران دریاچه ارومیه و محیط زیست آن هستند لذا تقویت تلاشهای فعلی و افزایش مطالعات علمی جهت شناسایی راههای جدیدتر جهت احیای دریاچه و بهره مندی از توان دانشمندان و دانشگاههای داخلی و بین المللی ضرورت حیاتی خدمت اینجانب خواهد بود.
و اما ‘امنیت’؛ سیر تحولات بین الملی ‘امنیت آذربایجان غربی’ را معادل ‘امنیت ایران’ عزیز نموده است. تلاش برای حفظ و تقویت آرامش و امنیت استان سنگ بنای همه برنامه ها خواهد بود. به پاس این تمنای همیشگی، همکاری نزدیک با پاسداران شریف، ارتشیان عزیز، نیروی توانمند انتظامی را به جد دنبال خواهم کرد و به جهت جلوگیری از اطاله کلام اجازه می خواهم تا مباحث تکمیلی را در گفتگوهای حضوری و صمیمانه ای که با هم خواهیم داشت مطرح نمایم.
به استاندار محترم قبلی خسته نباشید گفته از تلاش های ایشان سپاسگزارم و برای این برادر عزیز آرزوی سلامت و سعادت دارم.
و در پایان دست یاری خود را به سوی همه ساکنان و علاقمندان آذربایجان غربی از هر فکر و اندیشه فرهنگی و سیاسی و از هر قوم محترم و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی دراز میکنم وضرس قاطع دارم که پیشرفت و رشد استان محقق نخواهد شد مگر با همکاری و هماهنگی همه دست اندرکاران. همواره معتقد بوده ام فرصت خدمتگزاری کوتاه وسریع العبور است و اگر همه ما به فردای بهتری برای آذربایجان غربی می اندیشیم به همکاری و ‘همدلی’ و تلاش و ‘هم افزایی’ جهت توسعه استان شدت خواهیم داد و به حول و قوه الهی استانداری در فرصت های آتی پیشتاز این رویه خواهد بود.
خدایا چنان کن سرانجام کار / تو خوشنود باشی و ما رستگار.
برادر شما محمدمهدی شهریاری
۸۱۳۷/۲۰۹۳ ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی