والدین پیشگیری از به سرقت رفتن طلاجات کودکان را جدی بگیرند
والدین پیشگیری از به سرقت رفتن طلاجات کودکان را جدی بگیرند

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سارقان طلاجات و جواهرات کودکان، همواره با شگردهای خاص، کودک تنها را فریب داده و در فرصت مناسب دست به سرقت زده و بی هیچ ردپایی، محل را ترک می کنند.وی اظهار کرد: اینگونه سارقان با استفاده از شیوه های […]

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سارقان طلاجات و جواهرات کودکان، همواره با شگردهای خاص، کودک تنها را فریب داده و در فرصت مناسب دست به سرقت زده و بی هیچ ردپایی، محل را ترک می کنند.
وی اظهار کرد: اینگونه سارقان با استفاده از شیوه های مختلف ازجمله نشان دادن فیلم و دادن عروسک، کودکان سنین پایین (۴تا ۷ سال) را فریب داده و پس از جلب اعتماد آنان، نسبت به سرقت طلاجات اقدام می کنند.
رحمتی با بیان اینکه سارقان حتی در محل شلوغ ازجمله فروشگاه های بزرگ نیز، کودکان را با فریب از اولیاء خود دور و بلافاصله نقشه خود را عملی می کنند افزود: برخی والدین و بزرگترهای خانواده نیز بدون توجه به طلاجات همراه کودکان خود به آنان اجازه بازی در بیرون از خانه را می دهند که این فرصت خوب و مناسبی برای سارقان برای دزدی زیورآلات می شود.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: دستگیری سارقان طلاجات با توجه به ضعف شناسایی و قدرت کم تشخیص کودکان، برای پلیس کمی مشکل است اما با این حال تمام تلاش خود را برای شناسایی این سارقان انجام می دهد.
رحمتی افزود: با توجه به اینکه در زنجان والدین، توصیه ها و هشدارهای پلیس را جدی تر می گیرند بنابراین میزان وقوع سرقت طلاجات کودکان کم است و در ۶ ماه نخست امسال ۲ مورد در زنجان اتفاق افتاد که پلیس در پی دستگیری سارقان است که به حتم در دام قانون گرفتار خواهند شد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، ۱۸ مرداد سال ۹۴ نیز سارق طلاجات کودکان در زنجان که زنی ۴۵ ساله بود از سوی پلیس شهرستان زنجان در ظرف مدت یک هفته دستگیر و همراه با مالخر و به قید ضمانت راهی زندان شد.
اواخر سال ۹۵ نیز در پی شکایت یکی از شهروندان زنجان، مبنی بر سرقت طلاجات کودک خردسالش، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و پلیس آگاهی موفق به شناسایی سارق شده و در عملیاتی غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند که نامبرده در بازجویی ‌ها به ۲ فقره سرقت طلاجات کودکان در سطح شهرستان زنجان معترف شد.
۶۰۸۴/۶۰۸۵
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی