سفسطه بازی اصلاح طلبان شورای شهر تبریز !
سفسطه بازی اصلاح طلبان شورای شهر تبریز !

اویاقلیق – ابوالفضل وصالی: صدها شهردار ادوار مختلف کشور با نصف + یک رای انتخاب شده اند . با کمال احترام به جناب دکتر قلی زاده ، کاملاً مشخص است که قصد ایشان از این همه توضیح وتفسیر و غیر قانونی جلوه دادن انتخاب شهردار در یک جلسه رسمی، صرفاً ناشی از نارضایتی به جهت […]

اویاقلیق – ابوالفضل وصالی: صدها شهردار ادوار مختلف کشور با نصف + یک رای انتخاب شده اند . با کمال احترام به جناب دکتر قلی زاده ، کاملاً مشخص است که قصد ایشان از این همه توضیح وتفسیر و غیر قانونی جلوه دادن انتخاب شهردار در یک جلسه رسمی، صرفاً ناشی از نارضایتی به جهت عدم انتخاب فرد خاص بوده است ! اینکه صورتجلسه چند روز دیر یا زود به اعضاء ابلاغ شده است نمی تواند اراده ی کل اعضاء را که در جلسه حضور داشتند و به هر طریق وارد پروسه ی رای گیری شدند و شهردار را با ( ۱+۶ ) رای انتخاب کردند نقض کند و انجام آن بیانگر این است که اراده ی تمامی اعضاء شورا بر انتخاب شهردار راسخ بوده و عدد « ۷ » بدون بازی با کلمات و مغلطه های ریاضی رقم اکثریت عدد ( ۱۳ ) است !
افکار عمومی مطمئن هستند که اگر در برآیند همان جلسه که شما در صددید با سفسطه گرایی پیراهن غیر قانونی بودن – نه بر آن – بلکه به برآیند آن بپوشانید ! ، اگر نام فرد مد نظر جنابعالی و البته برخی دوستان به اصطلاح «اصلاح طلبتان » خارج می شد بطور قطع یقین هرگز مبادرت به این همه صغرا و کبری چیدن ها و ایجاد تشکیک بر مفهوم بسیار ساده ی قانون شوراها که مبنای آن حصول نصف + یک برای تصویب هر طرح و لایحه ای از جمله انتخاب شهردار در جلسات رسمی برآن استوار است نمی کردید ! کما اینکه آقای فتح اللهی کاندیدای ایده آل اصلاح طلبان از نوع شورای شهر تبریز ، در شورای ۱۱ نفره دور اول تبریز که اتفاقاً همین جناب دکتر شکور اکبرنژاد ( البته در آن دوره در قالب تفکرات اصولگرایی رئیس آن بودند ) ، با ( ۶ ) رای یعنی همان به قول شما گِرد کردن عدد « نیم » به سمت اراده ی اکثریت شهردارشد و هم چنین آقای صادق نجفی هم از جمع شورای ۲۱ نفره شورا ی چهارم با ۱۱ رای یعنی همان فرمولی که حضرتعالی بر آن ایراد بنی اسرائیلی تراشیده اید شهردار کلان شهر تبریز شده بودند ! و صدها نفر شهردار شهرهای ایران نیز در حال حاضر و ادوار مختلف بر همین مبنای نصف + یک شهردار شده اند و هزاران مصوبه به ارزش هزاران هزار میلیارد در سطح کشور بر مبنای آن عملیاتی شده و هیچ مرجع قانونی از وزارت کشور و کارشناسان حقوقی آن گرفته تا فرمانداری ها و استانداری ها و حتی خود اعضاء شوراها بر روند آن اشکالی وارد نکرده اند ! تازه اگر ملاک اکثریت باشد همان نصف بعلاوه ی هر عدد ولو اعشاری شامل آن می شود تا برسد به اینکه از جمع ۱۳ نفر صاحب رای ، ۶ نفر انسان وبعلاوه یک انسان کامل دیگر غیر قابل تجزیه برآن اراده کنند ! ضمناً اگر شما این قدر بهانه برای غیر قانونی تلقی کردن مراحل انتخاب شهردار در آستین داشتید ، چرا در همان جلسه ایراد نکردید و مانع برگزاری آن نشدید ؟!! پاسخ برای همگان و حتی و حتی باز حتی بر خود شما و هم طیفان تان محرز و مشخص است !
با این حساب اگر ایرادات به اصطلاح حقوقی شما بر روند انتخاب شهردار وارد باشد ، باید موضوع انتخاب تمام شهرداران شهرهای مختلف که با آراء نصف + یک انتخاب شده و کارهای خودرا آغاز کرده اند ، باطل اعلام شود !
حال انتظار می رود با قبول نظر اکثریت اعضاء و امضاء صورتجلسه آن ، بیش از این حیثیت مفکوره ی اصلاح طلبی را که با توسل به لیست و در « پوکه ی » آن وارد شورا شده اید و پیش از این با وارد کردن گزینه های ضد تفکرات این جریان به پروسه ی مهم انتخاب شهردار ، مخدوش کرده بودید مورد وهن قرار ندهید و به قواعد بازی سیاسی که تحمل نظر اکثریت از اصول اولیه ی آن است پایبند باشید !