توسعه مهدکودک ها در فضای شهری متوازن باشد
توسعه مهدکودک ها در فضای شهری متوازن باشد

علیرضا رادفر روز شنبه در جلسه کارگروه زن و خانواده در استانداری آذربایجان غربی افزود: تعداد مهدهای کودک فعال در نقاط مختلف شهری و به ویژه در حاشیه شهرها طبق ضوابط و قوانین تعیین شده و از تمرکز مهدها در یک نقطه جلوگیری شود. وی با اشاره به برخورد جدی با متخلفان در این حوزه […]

علیرضا رادفر روز شنبه در جلسه کارگروه زن و خانواده در استانداری آذربایجان غربی افزود: تعداد مهدهای کودک فعال در نقاط مختلف شهری و به ویژه در حاشیه شهرها طبق ضوابط و قوانین تعیین شده و از تمرکز مهدها در یک نقطه جلوگیری شود.
وی با اشاره به برخورد جدی با متخلفان در این حوزه اظهار کرد: مهد کودک ها در موضوع روند کاری خود باید از بندهای قانون تبعیت کنند و نظارت نهادهای متولی نیز در این زمینه ضروری است.
وی افزود: حسن اعتماد مردم به حاکمیت با نظارت بیشتر دستگاه ها و بازرسی های مکرر تقویت می شود.
وی بیان کرد: دستگاه های متولی لازم است در جلسه های کارگروه زن و خانواده با ارائه عملکرد خود مردم را نسبت به اقدام های انجام شده از طریق رسانه ها آگاه کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تغذیه ارائه شده، تجهیزات، مربیان و نیروهای بکار گرفته شده در مهدهای کودک باید مورد نظارت قرار گیرد.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بازدید از مناطق عشایری لزوم چاره اندیشی به مشکلات بهداشتی و آموزشی این مناطق را مشخص کرده است.
شهلا تاجفر افزود: نبود بازوهای اجرایی توانمند برای رسیدگی به مشکلات زنان از عمده مشکلات عشایرنشینان محسوب می شود.
وی اضافه کرد: ارائه آموزش های بهورزی و کمک های اولیه مورد نیاز دختران تحصیلکرده و باسواد عشایر در راستای کمک به خانوارهای مناطق ییلاقی در صورت بروز حوادث می تواند گام مطلوبی برای ارائه برخی خدمات به این افراد باشد.
وی بیان کرد: حضور در مناطق ییلاقی و ویزیت بیماران به صورت ماهانه امری است که در جهت تامین بهداشت خانوارها می تواند مفید واقع شود.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه محصولات تولیدی و دستی زنان عشایر آذربایجان غربی ادامه داد: این نمایشگاه با هدف عرضه مستقیم محصولات تولیدی در راستای حفظ حقوق شهروندی و خرید و فروش محصولات ارگانیک عشایر دهه اول آبانماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ارومیه دایر می شود.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا بیش از ۷۴۰ مهد کودک در استان وجود دارد که در شهرها، روستاها و حاشیه شهرها دایر است.
۷۱۲۵/۲۰۹۳ **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی