مسئولین پاسخگوی افتضاحات و هنجارشکنی‌‌های نماینده شبستر باشند/ حضرت زینب(س) به کدام مرد لبخند زد و صدایش را برایشان نازک کرد؟
مسئولین پاسخگوی افتضاحات و هنجارشکنی‌‌های نماینده شبستر باشند/ حضرت زینب(س) به کدام مرد لبخند زد و صدایش را برایشان نازک کرد؟

به گزارش اویاقلیق، حجت الاسلام ابراهیم بجانی در خطبه‌‌های دیروز نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه در سوره تحریم آیه ۱۰ خداوند متعال زن حضرت نوح و زن حضرت لوط را معرفی می‌نماید، ابراز داشت: این دو نماد کفر در بین زنان هستند، زیرا این دو زن حدود را رعایت نکرده و محرمات را نادیده […]

به گزارش اویاقلیق، حجت الاسلام ابراهیم بجانی در خطبه‌‌های دیروز نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه در سوره تحریم آیه ۱۰ خداوند متعال زن حضرت نوح و زن حضرت لوط را معرفی می‌نماید، ابراز داشت: این دو نماد کفر در بین زنان هستند، زیرا این دو زن حدود را رعایت نکرده و محرمات را نادیده گرفتند.

وی ادامه داد: در بعد ایمان و برای زنان قرآن حضرت مریم و آسیه همسر فرعون را معرفی می‌نماید، زیرا این دو نمونه زن با ایمان بودند؛ لذا باید برای همه زنان الگو و متد باشند، آسیه به حضرت موسی ایمان آورد و زمانی که فرعون از این موضوع با خبر شد، شدیدا وی را مورد آزار و اذیت قرار داد و آسیه در اثر شکنجه‌‌های فرعون از دنیا رفت.

امام جمعه تسوج با بیان اینکه آسیه از خداوند برای خود مرگ خواست تا از آزار اذیت فرعون در امان باشد، توضیح داد: حضرت زینب(س) با توجه به تحمل شکنجه‌‌های روحی و جسمی و از دست دادن عزیزانش از خداوند برای خود مرگ نخواست، حتی حضرت زینب موقعی در مجلس ابن زیاد ملعون مورد خطاب و سوال قرار گرفت که صحنه کربلا را چگونه دیدی؟ فرمود:من به غیر از زیبایی چیزی ندیدم، پس نتیجه اینکه مقام حضرت زینب(س) از آسیه همسر فرعون هم که در قرآن به عنوان الگو معرفی شده بالاتر است.

وی خاطرنشان ساخت: مردان آنان را به شهادت رسانده بودند و زن ها را اسیر کرده بودند، با تمامی این شرایط حضرت زینب (س)بر حفظ عفت و حجاب خود پافشاری داشتند، زینب کبری هیچ وقت به یک نامحرم لبخند نزد و صدایش را نازک نکرد، او باصلابت در مجلس یزید خطبه خواند طوریکه هرکس شنید فکر کرد علی(ع) خطبه می‌خواند.

حجت‌‌الاسلام بجانی با بیان اینکه یک عده به اسم حضرت زینب کارهای خلاف شرع می‌کنند و آنوقت هم میگویند ما ادامه دهندگان راه زینب هستیم، اذعان داشت: می‌گویند اگر زینب نبود کربلا در کربلا می‌ماند، نمونه این‌ها نماینده شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی است؛ او در مجالس مردانه همچون مجالس ختم، دسته‌‌های عزاداری مردانه با آن وضعیت حاضر می‌شود و با نامحرمان با خنده و لبخند سخن می‌گوید و مدعی است که من راه زینب را می‌روم.

وی اظهار داشت: حال سوال این است که زینب با کدامین نامحرم به خنده سخن گفته و صدایش را نازک کرده است؟ اینگونه رفتارها هنجارشکنانه هستند و برای راه امام حسین(ع) و زینب کبری خطر وضربه به دین خداست، مسئولین فرهنگی شهرستان خصوصا شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید به مردم توضیح دهند که آیا این رفتارها خلاف شرع است یا نه ؟ آیا این کارها خلاف عرف است یا نه ؟ آیا این کارها هنجارشکن است یا نه؟ باید آنهایی که اسمشان را در این شهرستان مسئول فرهنگی گذاشته‌اند بیایند و پاسخگوی این افنضاحات باشند، زیرا اگر این رفتارها ادامه یابد قطعا فرهنگ عمومی و دینی ما مورد تمسخر قرار خواهند گرفت.

امام جمعه تسوج با بیان اینکه شاید فردا خانم دیگری بیاید و رفتار سبک دیگری انجام دهد و مثلا در مجالس عروسی مردانه شرکت کند، دیگر نمی‌شود حرفی زد چون وقتی نماینده ملت که عصاره ملت است اینکارها را میکند آنوقت دیگران نیز انجام بدهند جای اعتراض باقی نمی‌ماند، تاکید کرد: لذا باید جلوی این رفتارها به هر طریق ممکن گرفته شود، الان در شهرستان شورای تامین داریم زمانی یک مشکل کوچک پیش می‌آید یا موقعیت مسئولی به خطر می افتد فوری شورای تامین تشکیل می‌دهند که امنیت به خطر افتاده است؛ آیا این رفتارها امنیت دین ما را به خطر نمی اندازند!؟ آیا این کارها امنیت فرهنگی ما را به خطر نمی اندازند !؟

وی در پایان افزود: باید شورای فرهنگ عمومی یا شورای تامین پاسخگوی این قبیل هنجارشکنی‌ها باشند، اگر اشکالی ندارد بگویند اشکال ندارد ولی اگر اشکال دارد جلوی این قبیل رفتارها را بگیرند؛ همچنین بر تک تک آحاد جامعه وظیفه است این پاسخگویی را از مسئولین امر مطالبه نمایند.

آناج