شروع کورس تخلفات شورای پنجم شهر تبریز
شروع کورس تخلفات شورای پنجم شهر تبریز

اویاقلیق: چند سالی است برخی دانشگاهها و موسسات آموزشی اقدام به برگزاری دوره های عالی مدیریت اجرایی نموده اند که در برخی مواقع از عنوان معادل کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی یاد می شود. اینکه این دوره ها چقدر بار آموزشی دارند و یا فارغ التحصیلان این دوره ها چقدر توان مدیریتی حداقل به لحاط تئوریکی […]

اویاقلیق: چند سالی است برخی دانشگاهها و موسسات آموزشی اقدام به برگزاری دوره های عالی مدیریت اجرایی نموده اند که در برخی مواقع از عنوان معادل کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی یاد می شود. اینکه این دوره ها چقدر بار آموزشی دارند و یا فارغ التحصیلان این دوره ها چقدر توان مدیریتی حداقل به لحاط تئوریکی می یابند مباحثی است که فعلا به آنها نمی پردازیم.

هرچقدر در سایت های مراکز برگزار کننده دوره های مذکور جستجو کنید عبارت دوره عالی مدیریت اجرایی را خواهید یافت ولی ممکن نیست عبارت کارشناسی ارشد مدیریت عالی اجرایی را ببینید. اصلا چنین رشته ای وجود خارجی ندارد. وجود عبارت دوره عالی بخاطر نشان دادن این نکته است که دوره قابلیت معادل سازی با کارشناسی ارشد را دارد نه اینکه مدیریت عالی اجرایی رشته بخصوصی باشد.

نکته عجیب اینجاست که کسی که مدعی گذراندن این دوره عالی می باشد هنوز متوجه این مسئله نباشد و خود را کارشناس ارشد مدیریت عالی معرفی کند و غم انگیزتر اینکه این شخص از مسئولین شهری باشد. گویا بعضی ها فکر می کنند اگر خود را تحصیل کرده رشته من‌درآوردی مدیریت عالی معرفی کنند، مورد تمجید بقیه قرار می گیرند. البته ممکن است جو سیاسی دوره انتخابات منجر به تحقق فرمول “حسن سوخدی درمانی” (آسیاب حسن فرو کنی) شده است.

شاید این عضو فعلی شورای شهر تبریز اصلا روحشان هم خبر ندارد که رشته ای با عنوان مدیریت عالی وجود ندارد و صرفا تحصیلاتشان فقط به شکل شرکت در دوره بوده است و مدارک تحصیلی شان معادل سازی شده است.

اما در کنار تصویر تلخ و آزاردهنده چنین اتفاقاتی، قسمت طنز و کمیک ماجرا نیز وجود دارد. چگونه نهادهای نظارتی فرق بین مدرک اتمام دوره و مدرک پایان تحصیلات آکادمیک را درنیافته اند؟!
بعبارتی دیگر؛ این مسئله مطرح می شود که با داشتن مدارک معادل سازی شده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توان در رقابتهای انتخاباتی شوراهای اسلامی ثبت نام نمود؟ اگر خیر پس چگونه چنین اشخاصی توانسته اند تایید صلاحیت شده و حتی رای هم بیاورند؟ نهاد نظارتی چگونه متوجه قضیه نشده است؟ کدام نهاد پاسخگوی شرایط موجود است؟ فرمانداری یا شورای نظارت متشکل از نمایندگان مجلس؟

در پشت صحنه بعدی منتظر بررسی مدرک تحصیلی عضو دیگر شورای شهر تبریز باشید.