عزاداری مردم خلخال در تاسوعای حسینی
عزاداری مردم خلخال در تاسوعای حسینی

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، عزاداران حسینی خلخال روز شنبه همزمان با تاسوعای حسینی با راه اندازی دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در معابر خلخال عزاداری کرده و ارادت قلبی خود به امام حسین (ع) و شهدای کربلا را به اشکال مختلف ابراز کردند.بر اساس یک سنت دیرینه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، عزاداران حسینی خلخال روز شنبه همزمان با تاسوعای حسینی با راه اندازی دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در معابر خلخال عزاداری کرده و ارادت قلبی خود به امام حسین (ع) و شهدای کربلا را به اشکال مختلف ابراز کردند.
بر اساس یک سنت دیرینه در خلخال دسته های عزاداری از مساجد محله های مختلف به راه افتاده و پس از عزاداری در شهر به صورت پیاده مسیر سه کیلومتری این شهر تا بقعه امامزاده سید دانیال (ع) را طی و در صحن مطهر این امامزاده عزاداری کردند.
امروز بازار احسان و نذر مردمی در خلخال داغ بود و هر کس به اندازه توان با پخت غذای گرم و یا آماده کردن خرما ، شیر ، حلوا و آش و توزیع آن در بین عزاداران خود را در سوگ و ماتم روز تاسوعا شریک می کرد.
روشن کردن شمع در مساجد ، حسینیه ها ، بقاع متبرکه ، حضور در مزار شهدا ، ادای احترام به مقام عالی شهیدان و گرامیداشت یاد شهدای کربلا از جمله مراسمی است که همه ساله توسط مردم خلخال در تاسوعا برگزارمی شود.
خلخال در ۱۱۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۹/۶۰۱۸