شبکه‌های ملی و برون مرزی اجتماع تاسوعایی اردبیل را پوشش دادند
شبکه‌های ملی و برون مرزی اجتماع تاسوعایی اردبیل را پوشش دادند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی ستوده بعد از ظهر شنبه در حاشیه اجتماع عظیم تاسوعایی در اردبیل افزود: این مراسم به صورت مستقیم از شبکه ملی از جمله شبکه های یک، دو، سه، شبکه قرآن و خبر و… به نمایش درآمد. وی با بیان اینکه شبکه برون […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی ستوده بعد از ظهر شنبه در حاشیه اجتماع عظیم تاسوعایی در اردبیل افزود: این مراسم به صورت مستقیم از شبکه ملی از جمله شبکه های یک، دو، سه، شبکه قرآن و خبر و… به نمایش درآمد.

وی با بیان اینکه شبکه برون مرزی نیز این مراسم را برای هوطنان ایرانی در کشورهای مختلف دنیا نمایش دادند، تصریح کرد: اجتماع عظیم تاسوعای حسینی در اردبیل به عنوان پایتخت عزاداری کشور همرمان با روز تاسوعا و با حضور هیئات مذهبی و دسته های عزاداری برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: دستیابی به هویت اصیل و غنی عزاداری در اردبیل از جمله رویکرد برگزاری این اجتماع بوده و طی سال های گذشته با شکوه و گستردگی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تجمع بزرگ عاشورایی و تاسوعایی اردبیل به عنوان عزاداری اصیل امروز جایگاه رفیع پرشکوهی در کشور کسب کرده است، اضافه کرد: تلاش شده امسال اجتماع تاسوعایی و عاشورایی اردبیل که از شبکه های سراسری به نمایش درمی آید به بهترین و اصیل ترین شکل خود اجرا شود.

به گفته ستوده در این مراسم علاوه بر قرائت قرآن، یک شاعر آئینی و حسینی اردبیل و شش مداح نیز به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند.

در اجتماع عظیم تاسوعای حسینی در اردبیل بیش از صد هزار عزادار در میدان عالی قاپو اردبیل و در جوار بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و خیابان های اطراف گرد هم آمدند.