محب واقعی سیدالشهدا وابسته و دلبسته گناهان نیست
محب واقعی سیدالشهدا وابسته و دلبسته گناهان نیست

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا،حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان افزود: دینداری به شهادتین حاصل نمی شود و انسان باید در صحنه ها و بلایای مختلف دینداری خودش را در عمل به اثبات برساند و هزینه کند.وی اظهار کرد: چهار نکته برای دینداری […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا،حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان افزود: دینداری به شهادتین حاصل نمی شود و انسان باید در صحنه ها و بلایای مختلف دینداری خودش را در عمل به اثبات برساند و هزینه کند.
وی اظهار کرد: چهار نکته برای دینداری وجود دارد که انسان در این حوزه ها باید هزینه دهد و اولین آن گذشتن از گناهان است.
حجت الاسلام دولابی افزود: دومین مورد رسیدن به دینداری این است که باید از تعلقات نفس گذشت و کسی که بخواهد از قید و بند بردگی دنیا رها شود نباید وابسته باشد.
وی ابراز کرد: سومین نکته در دینداری، توجه نکردن به حرف مردم است و مومن باید فقط نگاهش به اولیا خدا باشد و به قضاوت مردم کاری نداشته باشد.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در حوزه اجتماعی این است که جامعه ایرانی کاری به این ندارد که مردم جهان چه می گویند و همواره باید برای سیدالشهدا عزاداری کنیم.
وی اظهار کرد: چهارمین مورد دینداری این است که مومن از جان و مال خودش در راه خدا بگذرد.
حجت الاسلام دولابی افزود: کسی که هزاران گوسفند در راه اباعبدالله نذر می کند و اموالی را در این راه می دهد، مصداق جهاد مال در راه رضای خدا است.
وی بیان کرد: عشق به سیدالشهداء موجب می شود انسان به راحتی از مال خود بگذرد و همین روحیه گذشتن از مال است که موجب می شود، دلها به هم نزدیک تر شود.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: این عشق و ارادت به سیدالشهدا به تجمع ۵۰۰ هزار نفری در شهر شور و شعور حسینی در زنجان منجر شده که ساعات طولانی را عزاداری می کنند.
وی خاطرنشان کرد: حضرت ابوالفضل در راه خدا و در راه امام زمان (عج) و سیدالشهدا از همه چیز گذشت و این مهم مصداق واقعی ایثار و از خود گذشتگی است.
۷۳۲۰/۶۰۸۵
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی