ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سیل زدگان مشگین شهر
ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سیل زدگان مشگین شهر

به گز ارش روز شنبه ایرنا ، اقبال عباسی در جلسه بستاد مدیریت بحران استان اردبیل در مشگین شهر افزود: با انعکاس مشکلات مردم و جزییات خسارت وارده به سازمان مدیریت کشور و سازمان های مربوطه برای تامین بخشی از خسارت های وارده به مردم تلاش می شود.او گفت: جمع بندی خسارت وارده شده به […]

به گز ارش روز شنبه ایرنا ، اقبال عباسی در جلسه بستاد مدیریت بحران استان اردبیل در مشگین شهر افزود: با انعکاس مشکلات مردم و جزییات خسارت وارده به سازمان مدیریت کشور و سازمان های مربوطه برای تامین بخشی از خسارت های وارده به مردم تلاش می شود.
او گفت: جمع بندی خسارت وارده شده به بخش های مختلف نشان می دهد سیلاب اخیر حدود ۸۰ میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی ، اماکن عمومی ، مزارع ، باغ ها و عشایر کوچنده خسارت وارد کرده است.
وی با قدردانی از عملکرد بموقع ستاد مدیریت بحران شهرستان مشگین شهر در امدادرسانی سریع به آسیب دیدگان خواستار ادامه کمک رسانی به مردم تا عادی شدن وضعیت شد.
پس از پایان جلسه اعضای ستاد مدیریت بحران استان با حضور در برخی از مناطق سیل زده از نزدیک با مشکلات موجود آشنا شدند.
دوشنبه هفته گذشته جاری شدن سیل در مشگین شهر باعث تلف شدن ۲ هزار راس از دام های سبک و سنگین عشایری شد که در این شهرستان در ییلاق بودند.
سیل همچنین ۱۰ خودروی نیسان عشایر منطقه و نیز ۱۵ آلاچیق آنها را با وسایل و اثاثیه از بین برد و در اثر سیل همچنین جاده های عشایری منطقه نیز تخریب شده و به اراضی زراعی و باغی منطقه نیز خسارت وارد شد.
در جریان بارش باران شدید عصر دوشنبه در مناطق روستایی خورشیدآباد، احمد آباد، خنجرلی، قصابه، دیبهلی، حصار، بالی قیه و محل اتراق عشایر در شهرستان مشگین شهر سیل جاری شد.
سیل همچنین در منطقه چرچیلو ۶ دستگاه خودرو که در بستر رودخانه متوقف شده بود و نیز یک دستگاه را در روستای قره درویش با خود برد که خوشبختانه به دلیل اینکه سرنشینی در آنها نبود آسیبی به کسی وارد نشد.
سیلاب خسارت قابل توجهی به تاسیسات زیربنایی ، اماکن عمومی ، مزارع و باغ های شهرستان مشگین شهر وارد کرد.
مشگین شهر در شمال غربی اردبیل واقع می باشد. این شهرستان یکی از سیل خیز ترین مناطق استان می باشد. در سال های اخیر چند مورد سیل در این شهرستان با خسارت جانی و مالی بوقوع پیوسته است.
استان اردبیل جز ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۷/۶۰۱۸