آیا می‌شود از ایام سوگواری سخن گفت اما به کف و سوت و هلهله و رقص پرداخت؟
آیا می‌شود از ایام سوگواری سخن گفت اما به کف و سوت و هلهله و رقص پرداخت؟

جلال جلالی‌زاده از عناصر افراطی نفوذی در میان اصلاح‌طلبان که در مجلس ششم جزو تحصن‌کنندگان بود، ضمن نوشته‌ای مدعی شد اگر امام حسین(ع) امروز بود از همه‌پرسی در کردستان عراق حمایت می‌کرد. صادق زیبا‌کلام هم در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی وابسته به بارزانی گفت همه‌پرسی حق کردها بود. در این میان روزنامه زنجیره‌ای بهار […]

جلال جلالی‌زاده از عناصر افراطی نفوذی در میان اصلاح‌طلبان که در مجلس ششم جزو تحصن‌کنندگان بود، ضمن نوشته‌ای مدعی شد اگر امام حسین(ع) امروز بود از همه‌پرسی در کردستان عراق حمایت می‌کرد. صادق زیبا‌کلام هم در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی وابسته به بارزانی گفت همه‌پرسی حق کردها بود.

در این میان روزنامه زنجیره‌ای بهار برخلاف دیگر روزنامه‌های اصلاح‌طلب که به هشدار درباره عواقب تجزیه‌طلبی در کردستان عراق پرداخته‌اند، تیتر «رقص کردی» را در کنار عکس رقص  در کردستان عراق بر صفحه اول خود نشاند! این روزنامه همان روزنامه‌ای است که به خاطر انکار ولایت امیرمومنان(ع) در آستانه عید غدیر (به قلم یک عضو گروهک نهضت آزادی و مرتبط با ساواک شاه) برای مدتی توقیف شد اما با پرداخت جریمه مختصر، اجازه انتشار مجدد یافت.
جلال جلالی‌زاده عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم نیز هماهنگ با سیاست‌های تجزیه‌طلبان صهیونیسم مسیحی علیه کشورهای اسلامی، از تجزیه عراق به بهانه همه‌پرسی در کردستان حمایت کرده و در مطلبی پر از مغالطه، جمهوری اسلامی را تلویحا به عملکرد یزیدی در این‌باره متهم کرد.
وی می‌نویسد: «آیا اگر امام حسین زنده بود با کردها اینگونه رفتار می‌کرد؟» نوشته است: امروز که در ماه محرم به سر می‌بریم و خود را پیرو سرور آزادگان می‌دانیم آیا واقعا زیبنده است که ادعای پیروی از حسین داشته باشیم و راه یزید را انتخاب کنیم؟ چگونه می‌توانیم از تشنگی و گرسنگی یاران حسین در کربلا بحث کنیم و اشک مردم را در بیاوریم اما در کردستان، سرزمین شهادت، انفال و شیمیایی پیرمردان و پیرزنان کرد و کودکان شیرخواره محاصره شوند و از مواد غذایی به سبب مطالبات بر حق خود منع شوند.
وی ادامه داده است: اگر امروز امام حسین(ع) در کردستان بود آیا ادعای کردها را که این همه در طول تاریخ برای پیروی و تأسی به او هزاران شهید نثار نموده‌اند، تأیید نمی‌کرد؟  انتظار می‌رود که سخنان و اعمال‌مان را بر هم تطبیق دهیم، سخن از حسین نزنیم و عمل یزیدی داشته باشیم.
این گزافه‌گویی در حالی است که نامبرده در مصاحبه خود به ستایش از قاضی محمد پرداخته و او را پیشوا خوانده است. به هنگام اشغال ایران در جنگ جهانی دوم و شروع غائله پیشه‌وری برای جدا کردن آذربایجان از ایران به تحریک بیگانگان، قاضی محمد نیز اقدام خیانت‌آمیز مشابهی در کردستان مرتکب شد.
باید از عضو حزب منحله مشارکت پرسید آیا می‌شود از ایام سوگواری امام حسین علیه‌السلام سخن گفت اما به رسم گروهک‌های ضدانقلاب، مردم را دعوت به کف و سوت و هلهله و رقص کرد؟ این که همان اسلام یزیدی و اموی است!
ثانیا وقتی کردهای عین‌الوب و زنان آنها دستخوش دست درازی و هتک حرمت وحشی‌های داعش و سایر تروریست‌ها قرار می‌گرفت، مسعود بارزانی و پیشمرگه‌هایش کجا بودند و چرا از معرکه گریختند؟ آیا جز یاوران سردار سلیمانی، منطقه کردستان را از دست درازی تروریست‌ها مصون داشتند؟ چرا مدعیان جنبش سبز در بحبوحه اشغال سوریه توسط تروریست‌ها، رسما بیانیه داده و از همان تروریست‌هایی حمایت کردند که بعدها متعرض کردها در عین‌الوب و مناطق دیگر شدند.
راه یزید، راه همان جماعتی است که هم  در فتنه سبز تبدیل به پادوها و پیاده نظام صهیونیست‌ها شدند و در روز عاشورا حرمت‌شکنی کردند (تا آنجا که سران رژیم صهیونیستی، آنها را به عنوان سرمایه و پیاده‌نظام خود در ایران معرفی کردند) و هم امروز با چراغ سبز اسرائیل، می‌خواهند انتقام شکست صهیونیسم مسیحی در «پروژه داعش» را به واسطه راه‌اندازی فتنه‌ای جدید در کردستان عراق بگیرند.
درست در زمانی که صدام مشغول جنایت علیه کردهای ایر‌ان و عراق بود، گروهک‌های تروریستی از قبیل دموکرات و کومله با صدام و صهیونیست‌ها پالوده می‌خوردند و اکنون عبدالله مهتدی رئیس گروهک تروریستی کومله با صراحت می‌گوید: موضع‌گیری کسانی چون زیبا‌کلام در حمایت از همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق، بسیار مثبت است. این صداهای حمایت که  از داخل کشور شنیده می‌شود بسیار مهم است(!)
یادآور می‌شود اخبار منتشره از زد و بندهای پنهان برخی محافل انگلیسی و صهیونیست و آمریکایی برای فتنه‌آفرینی جدید در کردستان عراق حمایت می‌کند.
شبکه جدید دولتی انگلیس اخیرا ضمن دو تحلیل آرزو کرده موج تجزیه‌طلبی ایجاد شده در کردستان عراق به مرزهای افغانستان و بلوچستان پاکستان برسد!
بی‌بی‌سی همچنین این اتفاق را آغاز دومینوی استقلال‌طلبی در خاورمیانه جدید خوانده است که ترجمه دیگری از نقشه ناکام و شکست‌خورده «خاورمیانه جدید» است؛ نقشه‌ای که ۱۷ سال پیش توسط مثلث صهیونیسم مسیحی با هدف تجزیه کشورهای قدرتمند اسلامی آغاز شد اما با برآمدن محور مقاومت اسلامی دچار دست‌انداز شد.