استانداردسازی ۶۳۵ باب مدرسه در زنجان
استانداردسازی ۶۳۵ باب مدرسه در زنجان

علی عسگری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مسائل اولویت دار این اداره کل، استانداردسازی مدارس به ویژه سامانه گرمایشی است.از نظر اداره نوسازی، مدارسی که نوع سوخت آنها گاز و یا نفتگاز بوده و مجهز به سیستم پکیج یا موتورخانه مرکزی باشند، مدارس استاندارد سازی شده از نظر […]

علی عسگری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مسائل اولویت دار این اداره کل، استانداردسازی مدارس به ویژه سامانه گرمایشی است.
از نظر اداره نوسازی، مدارسی که نوع سوخت آنها گاز و یا نفتگاز بوده و مجهز به سیستم پکیج یا موتورخانه مرکزی باشند، مدارس استاندارد سازی شده از نظر سامانه گرمایشی هستند.
سال گذشته ۱۴۰ باب مدرسه با بیش از ۵۳۸ کلاس درس استاندارد سازی شده بود.
دولت تدبیر و امید در سالجاری برای استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس این استان مبلغ ۴۴ میلیارد ریال بودجه اختصاص داده است.
بر اساس آمار اعلامی، با این میزان بودجه اختصاص یافته سامانه گرمایشی ۱۱۸ مدرسه در استان استانداردسازی می شود.
عسگری تاکید کرد: با تکمیل ۱۱۸ مدرسه در مجموع از یک هزار و ۵۷۱ مدرسه، سامانه گرمایشی یک هزار و ۱۲۲ واحد آموزشی که بیش از ۷۰ درصد مدارس است، استانداردسازی خواهند شد.
مدیرکل نوسازی مدارس گفت: یک هزار و ۶۷۵ فضای آموزشی در استان وجود دارد، که از این تعداد ۱۹ درصد تخریبی ۴۵درصد مستحکم، و ۳۶ درصد نیازمند مقاوم سازی است.
از سال ۹۲ تاکنون هفت باب مدرسه ۷۷ کلاسه بهسازی و مقاوم سازی شده و ۱۴ مدرسه ۱۳۰ کلاسه نیز تخریب شده است.
عسگری ادامه داد: گام های مناسبی در دولت برای ایمن سازی، مناسب سازی و تخریب مدارس تخریبی انجام گرفته است.
هم اکنون ۴۳ پروژه نیمه تمام با ۲۳۷ کلاس با زیربنای ۵۴ هزار و ۷۰۰ مترمربع در حال اجرا است.
طبق گفته مسئولان بعضی از هفت شهرک بزرگ و کوچک شهر زنجان فاقد فضای آموزشی است و نیاز به توجه ویژه دولت و مشارکت مردمی دارد.
۳۲۱۶/۶۰۸۵
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی