۲۵ مهر برگزاری نکوداشت «امیرداستان انقلاب» / نامگذاری یک میدان به نام امیرحسین فردی در زادگاهش
۲۵ مهر برگزاری نکوداشت «امیرداستان انقلاب» / نامگذاری یک میدان به نام امیرحسین فردی در زادگاهش

حسین شائقی رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل و رئیس همایش در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، پیرامون «نکوداشت مرحوم امیرحسین فردی» اظهار داشت: این مراسم ۲۵ مهرماه با عنوان «امیر داستان انقلاب» با هماهنگی بنیاد نخبگان استان اردبیل، استانداری اردبیل و فرمانداری نیر برگزار می‌شود. رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل هدف از […]

حسین شائقی رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل و رئیس همایش در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، پیرامون «نکوداشت مرحوم امیرحسین فردی» اظهار داشت: این مراسم ۲۵ مهرماه با عنوان «امیر داستان انقلاب» با هماهنگی بنیاد نخبگان استان اردبیل، استانداری اردبیل و فرمانداری نیر برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل هدف از برگزاری این نکوداشت را توسعه و ترویج فرهنگ تکریم در نخبگان کشور اعلام کرد و افزود: هدف از برگزاری این نکوداشت تحت عنوان «امیر داستان انقلاب»، توسعه و ترویج فرهنگ تکریم است که می‌تواند باعث افزایش اثرگذاری علمی و فرهنگی نخبگان در جامعه بشود. شناسایی موفقیت آنها و زمینه معرفی مفاخر ملی در سطوح ملی و منطقه‌ای، الگوسازی شیوه زندگی علمی و فرهنگی این نخبگان برای نسل جدید از اهداف ماست.

* معرفی نخبگان برای الگوسازی

به گفته وی، با این تفکر بنیادین و بر اساس تأکیدات سند راهبردی بنیاد ملی نخبگان کشور در امور نخبگان، تکریم مفاخر علمی و نخبه‌شناسی و نخبه‌پروری از اهداف بنیاد نخبگان شناخته می‌شود.

رئیس نکوداشت مرحوم فردی متذکر شد: بر این اساس چند هدف را برای برگزاری این نکوداشت مدنظر داریم تا با برگزاری نکوداشت امیرحسین فردی بتوانیم بخشی از خدمات این فرد فرهیخته را در حوزه داستان‌نویسی ارائه کنیم و نقشی در شاگردپروری و انتقال این فرهنگ به جامعه و نسل جوان داخل استان و کشور داشته باشیم.

* اهداف نکوداشت مرحوم فردی

به گفته رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل، این افراد می‌توانند در تربیت نسل‌های موفق الگو باشند و نقش ایفا کنند، اما این کار از دو جهت حائز اهمیت است: نخست اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی زمینه آشنایی نسل آتی و جوان را با بزرگان علم و دانش فراهم کرده و افرادی که پتانسیل برتر شدن را دارند با معرفی‌ این چهره ها الگوهای مناسبی پیدا می‌کنند از این رو معرفی امیرحسین فردی در این مسیر صورت می‌گیرد.

شایقی با اشاره به هدف دوم عنوان کرد: اما هدف دوم اینکه تکریم از افرادی چون مرحوم فردی بسیار مؤثر است، چنانچه نفس تکریم از افرادی که سال‌ها برای اعتلای جامعه زحماتی کشیده‌اند مقدس است، به‌ویژه فردی که در حوزه دفاع مقدس و داستان‌نویسی آثار برجسته‌ای را تولید کرده و می‌تواند در میان همه اقشار مورد توجه باشد.

* نامگذاری یک خیابان یا میدان در «نیر» به نام امیرحسین فردی/ ۲۵ مهر نکوداشت برگزار می‌شود

وی بابیان اینکه افرادی همچون «امیرحسین فردی» برای معرفی به نکوداشت‌های این چنینین نیاز ندارند بلکه این ما هستیم که نیازمند شناخت آثار و زندگی آنها هستیم، گفت: نکوداشت امیرحسین فردی با عنوان «امیر داستان انقلاب» 25 مهرماه در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز می‌شود و قرار است عصر همان روز در شهرستان «نیر» با هماهنگی‌ای که با امام‌جمعه این منطقه صورت گرفته، برنامه‌ای داشته باشیم و ضمن هماهنگی با استانداری قرار است یکی از «میادین» یا «خیابان‌های اصلی نیر» بنام امیرحسین فردی نام‌گذاری شود.

* برجسته‌ترین کتابخانه زادگاه مرحوم فردی به نام او می‌شود

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: از سوی دیگر با کتابخانه عمومی استان هم هماهنگی‌هایی شده تا یکی از کتابخانه‌های برجسته نیر، زادگاه مرحوم فردی بنام این نویسنده نام‌گذاری شود.

* سخنرانی سرهنگی، مومنی و ناصری در اردبیل

رئیس این همایش متذکر شد: پس از این مراسم به روستای قره‌تپه عزیمت خواهیم کرد و با هماهنگی که با بخشدار و شورای شهر این روستا صورت گرفته، مراسمی را برگزار خواهیم کرد. در این راستا نشست تخصصی در استان اردبیل برپا می‌شود که در آن میهمانانی چون محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، مرتضی سرهنگی و محمد ناصری از دوستان مرحوم فردی سخنرانی خواهند کرد. از سوی انجمن زبان و ترویج زبان فارسی پیام انجمن قرائت شده و در ادامه مدیرکل دفتر تکریم ملی نخبگان سخنرانی خواهد داشت.