سرمایه گذاران در خلخال از حمایت های بیشتر دولتی برخوردار می شوند
سرمایه گذاران در خلخال از حمایت های بیشتر دولتی برخوردار می شوند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، فریدون بابایی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خلخال افزود: با هدف تسهیل در رسیدگی به مسائل و مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان روزهای دوشنبه هر هفته برای این امر اختصاص یافته و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، فریدون بابایی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خلخال افزود: با هدف تسهیل در رسیدگی به مسائل و مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان روزهای دوشنبه هر هفته برای این امر اختصاص یافته و برای رفع موانع تولید بر سر راه سرمایه گذاران و حل هر گونه مشکل سرمایه گذاری در منطقه بیش از پیش تلاش خواهد شد.
وی اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری مسوولان بانک ها و دستگاه های اجرایی مشکلات مالی و سرمایه در گردش بیش از ۷۰ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان برطرف شد.
او گفت: در وضعیت فعلی و با توجه به محدودیت جذب و استخدام در ادارات و ارگان های دولتی امروزه تنها راهکار مناسب برای حل مشکل بیکاری و پیشگیری از مهاجرت از خلخال حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی واحدهای جدید تولیدی و نیز حمایت کامل و پشتیبانی مالی از واحدهای تولیدی موجود شهرستان است که این امر در صورت همکاری مسوولان دستگاه های اجرایی و بانک ها در حل مشکل مالی و سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ منطقه محقق خواهد شد.
وی با قدردانی از مسوول بانک کشاورزی در اعطای تسهیلات ۱۰ میلیارد ریالی به کارخانه شیر و لبنیات عجم خلخال و زمینه سازی برای راه اندازی خط تولید ماست پاستوریزه در این کارخانه افزود: کارخانه بسته بندی عسل شهداد واقع در شهرک صنعتی خلخال تنها کارخانه بزرگ فرآوری عسل با ظرفیت بسته بندی ۴۵۰ تن عسل در سال در استان اردبیل است.
وی افزود: برای حل مشکل مالی این واحد تولیدی و اشتغال زای شهرستان با استفاده از هرگونه راهکاری تلاش می شود با این حال انتظار از مسوول این بانک همکاری لازم با صاحب این کارخانه در راه اندازی مجدد آن و بازگشت این واحد صنعتی به کار و تولید است.
دولت برنامه ای برای فعال کردن هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد در کشور دارد که از این تعداد ۱۲۶ واحد متعلق به استان اردبیل است.
تاکنون در استان اردبیل ۹۰۰ واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفتند که از تعداد ۶۰۰ واحد فعال و نیمه فعال هستند.
خلخال در ۱۱۵ کیلومتری جنوب اردبیل قراردارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۹/۶۰۱۸