مشاهده گونه فلامینگو در سد سربند شهرستان نمین
مشاهده گونه فلامینگو در سد سربند شهرستان نمین

امین شکوری مقدم روز سه شنبه افزود: شهرستان نمین به دلیل داشتن تالاب های متعدد و زیستگاه های مناسب آبی ، هر سال میزبان انواع مختلفی از جمعیت پرندگان مهاجر از جمله انواع اردک، درنای معمولی، انواع حواصیل ها، غازها، فلامینگو، انواع کاکایی ها و خوتکا است که امسال برای اولین بار این فلامینگوها بسیار […]

امین شکوری مقدم روز سه شنبه افزود: شهرستان نمین به دلیل داشتن تالاب های متعدد و زیستگاه های مناسب آبی ، هر سال میزبان انواع مختلفی از جمعیت پرندگان مهاجر از جمله انواع اردک، درنای معمولی، انواع حواصیل ها، غازها، فلامینگو، انواع کاکایی ها و خوتکا است که امسال برای اولین بار این فلامینگوها بسیار زودتر از فصل مهاجرت این پرندگان در تالاب های این منطقه مشاهده شدند.
او گفت: در ماه های فروردین و اردیبهشت در مسیر مهاجرت شاهد حضور این پرنده در تالاب های استان اردبیل هستیم که طبق مشاهدات و بررسی های کارشناسی به عمل آمده هر سه قطعه فلامینگو جوان و نابالغ بوده و برای اولین بار در این فصل از سال در این محل مشاهده می شوند.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاطت محیط زیست استان اردبیل ، او با اشاره به اینکه فلامینگو در لیست پرندگان حفاظت شده قرار دارد و حفاظت از مناطق زیست و تولید مثل این پرنده، برای بقای آن اهمیت بسزایی دارد، از مردم خواست در حفظ و مراقبت از این پرنده سهیم بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نمین از طریق شماره تماس ۳۲۳۲۷۴۶۵ گزارش کنند.
فلامینگو یا مرغ آتشی پرنده‌ای از راسته لک لک‌سانان و با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند و خمیده است. این پرنده در مناطق ساحلی دریاها، دریاچه های شور و کم عمق و مرداب‌ های ساحلی کم عمق زندگی می کند.
شهرستان نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶