زیرساخت گردشگری زمستانی در اردبیل مطلوب نیست
زیرساخت گردشگری زمستانی در اردبیل مطلوب نیست

کریم حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: گردشگری زمستانی یکی از جاذبه‌های کمترشناخته شده گردشگری در استان اردبیل محسوب می‌شود. وی افزود: با وجود اینکه اردبیل مقصد سفرهای تابستانی است اما در بخش گردشگری زمستانی اقلیم این منطقه قابلیت‌های متعددی دارد. مدیرکل میراث فرهنگی استان با تأکید به اینکه زیرساخت‌های گردشگری زمستانی اردبیل […]

کریم حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: گردشگری زمستانی یکی از جاذبه‌های کمترشناخته شده گردشگری در استان اردبیل محسوب می‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه اردبیل مقصد سفرهای تابستانی است اما در بخش گردشگری زمستانی اقلیم این منطقه قابلیت‌های متعددی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تأکید به اینکه زیرساخت‌های گردشگری زمستانی اردبیل متناسب با ظرفیت‌ها ایجاد نشده است، ادامه داد: برای رفع این خلأ در سال‌های گذشته جشنواره‌های زمستانی برگزار کردیم تا قابلیت‌ها معرفی شود.

حاجی‌زاده تأکید کرد: عمده قابلیت برای رونق گردشگری زمستانی، رونق ورزش‌های زمستانی است و در واقع ما توسعه گردشگری زمستانی را بر همین اساس قرار داده‌ایم.

وی با ذکر مثالی به قابلیت استان در برگزاری رالی کوهستان اشاره و تصریح کرد: به منظور عملیاتی کردن با فدراسیون اتومبیل‌رانی مذاکراتی صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بیان داشت: از سویی اردبیل قابلیت ویژه در کوهنوردی زمستانی دارد و برای اسکی نیز انتظار می‌رود زیرساخت‌ها فراهم شود.

حاجی‌زاده با تأکید به اینکه اردبیل می‌تواند به عنوان پایلوت گردشگری زمستانی در دستور کار توسعه قرار گیرد، ادامه داد: با این وجود خود دولت نمی‌تواند نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها اقدام کند و لازم است بخش خصوصی در این خصوص یاری گر ما باشد.