۲۴ میلیون و ۶۷۰ هزار دلار حواله ارزی در زنجان صادر شد
۲۴ میلیون و ۶۷۰ هزار دلار حواله ارزی در زنجان صادر شد

ناصر فغفوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت سیستم بانکی استان زنجان ۲۷ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار اعتبار اسنادی و ۵۵۱ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال تسهیلات صادر اعطا کردند.وی یادآورشد: بانک ملی در پنج ماهه امسال هفت میلیون و ۳۵۶ هزار و ۲۸ دلار حواله […]

ناصر فغفوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت سیستم بانکی استان زنجان ۲۷ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار اعتبار اسنادی و ۵۵۱ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال تسهیلات صادر اعطا کردند.
وی یادآورشد: بانک ملی در پنج ماهه امسال هفت میلیون و ۳۵۶ هزار و ۲۸ دلار حواله ارزی، ۵۷۳ هزار و ۶۹۸ دلار اعتبار اسنادی و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات صادراتی صادر کرده است.
فغفوری اظهار کرد: بانک ملت در این مدت پنج میلیارد و ۶۷ هزار و ۴۲۲ دلار حواله ارزی و یک میلیون و ۵۹۷ هزار و ۶۷۶ دلار اعتبار اسنادی صادر کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بانک تجارت طی پنج ماهه امسال ۷۸۱ هزار و ۴۱۹ دلار حواله ارزی و ۱۲ میلیون و ۶ هزار و ۷۸۸ دلار اعتبار اسنادی صادر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: عملکرد بانک توسعه صادرات این استان در پنج ماهه به صدور سه میلیون و ۹۰ هزار و ۷۹۲ دلار حواله ارزی، یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۸۵۴ دلار اعتبار اسنادی و ۵۵۱ میلیارد و ۳۷ میلیون ریال تسهیلات صادراتی منتج شد.
فغفوری ادامه داد: بانک صادرات در این مدت موفق به صدور پنج میلیون و ۳۶ هزار و ۹۱۸ دلار حواله ارزی و ۷۴۴ هزار و ۷۴۴ هزار و ۳۱۷ دلار اعتبار اسنادی شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: عملکرد بانک کشاورزی پرداخت یک میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۱۴ دلار اعتبار اسنادی بود.
وی با بیان اینکه بانک انصار هیچ عملکردی در حوزه صادرات نداشت، اضافه کرد: بانک رفاه در این مدت یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۶۵۹ دلار حواله ارزی و ۱۱ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۳۴۹ دلار اعتبار اسنادی صادر کرده است.
حواله ارزی عبارت است از نوعی دستور پرداخت، که به موجب آن، یک بانک یا موسسه مالی به تقاضای مشتری یا دارنده یک حساب بانکی، به یکی از از بانک‌های کارگزار خود در خارج از کشور، حواله‌ای را صادر می‌کند و از آن موسسه می‌خواهد مبلغ حواله را به ذی‌نفع آن، پرداخت کند.
اعتبار اسنادی تعهدی از بانک است که به خریدار و فروشنده داده می شود.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار:مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی