نذورات هیات های مذهبی به نفع نیازمندان جمع آوری می شود
نذورات هیات های مذهبی به نفع نیازمندان جمع آوری می شود

رضا حسنلو روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح احسان حسینی خیران و هیات های مذهبی می‌توانند نذورات خود را در قالب غذای گرم، گوشت قربانی و بسته‌های مواد غذایی برای توزیع بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به این نهاد اهدا کنند.وی یادآوری کرد: بر این اساس خیران در […]

رضا حسنلو روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح احسان حسینی خیران و هیات های مذهبی می‌توانند نذورات خود را در قالب غذای گرم، گوشت قربانی و بسته‌های مواد غذایی برای توزیع بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به این نهاد اهدا کنند.
وی یادآوری کرد: بر این اساس خیران در قالب این طرح می‌توانند در برپایی سفره‌های نذری در ماههای محرم و صفر مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان را اطعام کنند.
حسنلو ادامه داد: تجمعات بزرگ انسانی در شهرها و روستاها در دهه اول محرم در معابر و مساجد از حامی یابی برای طرح‌های اکرام و محسنین بویژه تاسوعا و عاشورای حسینی حضوری پر رنگ دارند برهمین اساس برنامه‌ریزی‌شده پایگاههای ثبت‌نام از حامیان در قالب طرح اکرام و محسنین در دهه اول محرم در مساجد و شهرهای استان ایجاد شود.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان زنجان اضافه کرد: علاوه بر آن پایگاههای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب طرح شفا برای کمک به بیماران خاص، صعب‌العلاج و سرطانی تحت حمایت کمیته امداد در این استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دایر می‌شود.
وی با دعوت از مردم و هیات های مذهبی برای کمک به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در قالب طرح احسان حسینی ، خاطر نشان کرد: در کنار استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در دهه اول ماه محرم دفاتر کمیته امداد در سراسر این استان نیز در طول شبانه‌روز آماده دریافت نذورات خیران و هیات های مذهبی در این ایام هستند.
به گفته این مسئول ، ظرفیت‌های مختلفی در طول سال برای توسعه کارهای خیرخواهانه در جامعه وجود دارد و در این میان مناسبت‌های مذهبی ظرفیت بسیار مهمی در افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد بشمار می‌رود.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، هم اکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت ۳۹ هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل ۱۳ هزار زن سرپرست خانوار، ۱۷هزار سالمند، ۳ هزار و ۷۰۰ دانشجو و دانش ‌آموز و ۶۵۹ بیمار خاص و سرطانی است.
۷۳۲۰/۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش