کاهش ۹ درصدی تلفات تصادفات جاده ای در اردبیل
کاهش ۹ درصدی تلفات تصادفات جاده ای در اردبیل

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت فتاحی، رئیس پلیس‌راه استان اردبیل تصریح کرد: تابستان سال گذشته تعداد تلفات تصادفات جاده‌ای ۵۶ نفر بود که در تابستان امسال به ۵۱ نفر کاهش یافته است. وی افزود: با کاهش ۵ ‌نفری تلفات در تصادفات جاده‌ای […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت فتاحی، رئیس پلیس‌راه استان اردبیل تصریح کرد: تابستان سال گذشته تعداد تلفات تصادفات جاده‌ای ۵۶ نفر بود که در تابستان امسال به ۵۱ نفر کاهش یافته است.

وی افزود: با کاهش ۵ ‌نفری تلفات در تصادفات جاده‌ای به میزان ۹ درصد کاهش یافته که جای امیدواری است.

رئیس پلیس‌راه استان اردبیل افزود: تعداد مجروحان تصادفات نیز از ۱۳۲ نفر در سال گذشته به ۱۱۹ نفر در سال جاری کاهش یافته است.

فتاحی با اشاره به کاهش ۱۳ نفری تعداد مجروحان، تعداد مجروحان را با ۱۰ درصد کاهش همراه دانست و گفت: از ۵۱ نفر متوفی در تصادفات جاده‌ای تابستان، ۱۳ نفر غیربومی هستند.

وی با تأکید به اینکه ۲۵ درصد متوفیان تصادفات جاده‌ای استان در تابستان افراد غیربومی و به عبارتی مسافران هستند، تأکید کرد: ما شاهد حضور پررنگ‌تر سازمان‌های ذی‌دخل در جاده‌ها هستیم.

به گفته فتاحی اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌ها نیز در کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای مؤثر بوده و از سویی فرهنگ ترافیک نیز بهبود یافته است.

وی با تأکید به تداوم حضور پلیس در محورهای مواصلاتی اضافه کرد: ایمن‌سازی محورها برای تردد آسان و ایمن مسافران از اهداف پلیس‌راه است.