اسطوره‌سازی در عزاداری ماه محرم صحیح نیست
اسطوره‌سازی در عزاداری ماه محرم صحیح نیست

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: متأسفانه در برخی مداحی‌ها و شعرهای آیینی و عاشورایی ما شاهد اسطوره‌سازی هستیم که خود به نوعی آسیب عزاداری‌ها است. وی افزود: امام حسین (ع) یک انسان کامل است اما اسطوره ساختن از ایشان و یا دیگر شخصیت‌های قیام کربلا به هیچ عنوان پذیرفته نیست. […]

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: متأسفانه در برخی مداحی‌ها و شعرهای آیینی و عاشورایی ما شاهد اسطوره‌سازی هستیم که خود به نوعی آسیب عزاداری‌ها است.

وی افزود: امام حسین (ع) یک انسان کامل است اما اسطوره ساختن از ایشان و یا دیگر شخصیت‌های قیام کربلا به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اذعان به اینکه در روایات امام حسین (ع) به عنوان محبوب‌ترین انسان در نزد خدا شناخته می‌شود، ادامه داد: امام حسین (ع) نجات‌دهنده دین و شخصیت بی‌نظیر برای جهان بشریت است.

ستوده تصریح کرد: با این وجود کسی که انسان کامل است افراط و تفریط ندارد و تمامی اقدامات وی بر اساس عقلانیت است.

وی برخی اظهارات و مراسمات که به دنبال اسطوره‌سازی از امام حسین (ع) و یاران وی است را نادرست خواند و تأکید کرد: این درحالی است که امام حسین (ع) به اسطوره‌سازی نیازی ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان معرفی درست امام حسین (ع) و تبیین قیام وی در کربلا را وظیفه‌ای خطیر برای مداحان، شعرا و مرثیه خوانان دانست و خواستار توجه به این موضوع شد.

ستوده تأکید کرد: تنها با تبیین درست قیام عاشورا می‌توان پیام این واقعه مهم تاریخی در جهان اسلام را به شکل مطلوب انتقال داد.