هیات کاراته زنجان به لحاظ مالی در مضیقه است
هیات کاراته زنجان به لحاظ مالی در مضیقه است

محسن سهندی، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: از فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، انتظار می رود با حمایت های مناسب مالی این هیات را در پیشبرد هرچه بهتر و بیشتر اهداف و برنامه ها یاری دهند تا این رشته ورزشی زنجان به جایگاه واقعی خود نزدیک تر شود. وی اظهار […]

محسن سهندی، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: از فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، انتظار می رود با حمایت های مناسب مالی این هیات را در پیشبرد هرچه بهتر و بیشتر اهداف و برنامه ها یاری دهند تا این رشته ورزشی زنجان به جایگاه واقعی خود نزدیک تر شود.
وی اظهار کرد: اردوی تیم ملی کاراته نوجوانان و جوانان در سالجاری به مدت یک هفته به میزبانی زنجان برگزار شد و هرچند اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان قول کمک ۷۰ میلیون ریالی داد اما فقط ۳۰ میلیون ریال این مبلغ واریز شد و تامین هزینه های اردو هیات را مشکل مواجه کرد.
سهندی با یادآوری اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان به وعده خود در خصوص اختصاص کمک مالی ۵۰ میلیون ریالی به نخستین دوره لیگ دختران و پسران نیز تاکنون عمل نکرده است، افزود: در زمان حاضر نیز برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا دومین دوره این رقابت ها را برگزار کنیم که انتظار حمایت مالی داریم.
رئیس هیات کاراته استان زنجان با بیان اینکه برگزاری رقابت های لیگ استانی، انگیزه ورزشکاران، مربیان و داوران را بالا برده و با استقبال خانواده ها نیز مواجه شده است، گفت: حضور ورزشکاران در مسابقات لیگ های استانی و کشوری باعث می شود تا کاراته کاران شرکت کننده کسب تجربه کنند.
سهندی با بیان اینکه هیات به رده های پایه و جذب ورزشکاران علاقه مندان توجه جدی و وافر دارد، افزود: در زمان حاضر هیات های شهرستانی در شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده، ایجرود، ماهنشان و طارم، فعال است و این زمینه و بستر را برای رشد و توسعه ورزش کاراته در استان زنجان فراهم کرده است.
وی به تعداد ورزشکاران بیمه شده اشاره و تصریح کرد: پارسال کاراته زنجان از وجود یک هزار و ۴۰۰ نفر بیمه شده بهره مند بود که با توجه به تلاش های صورت گرفته در ۶ ماه نخست امسال به بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است و پیش بینی می شود تا پایان سالجاری به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برسد.
سهندی با بیان اینکه هیات برای برگزاری دوره مربیگری و داوری نیز برنامه ریزی های لازم را انجام داده است افزود: تلاش می شود تا تعداد مربیان و داوران کاراته زنجان به سطح مناسب برسد و به لحاظ تعداد مربی و داور همچنین به روز بودن آنان مشکلی وجود نداشته باشد.
وی یادآور شد: شهر زنجان از وجود سه سالن اختصاصی کاراته بهره مند است اما سالن کاراته قرار گرفته در مجموعه ورزشی مادران و کودکان به دلیل بدهی کلان به یادگار گذاشته شده از سوی پیمانکار، هیات را با مشکل مواجه کرده و در زمان حاضر نیز برق این سالن به دلیل بدهی قطع است.
سهندی بدهی ها به شرکت های آب، برق و گاز را به ترتیب حدود ۶۲ میلیون تومان، ۷۰ میلیون تومان و ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: اگر بدهی شرکت گاز نیز پرداخت نشود این امکان وجود دارد که گاز این مجموعه قطع شود و از رسانه ها انتظار می رود با انعکاس مشکلات مالی هیات، توجه مسئولان ذیربط را برای حل مشکل حاد کاراته زنجان جلب کنند.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، کاراته زنجان از دیرباز جایگاه خوبی در سطح کشور داشت و بزرگانی چون حسن غفاری و برادران روحانی، شهاب سلطانی، تربیت و تحویل جامعه ورزش کشور داده است که به دفعات برای کشور و استان زنجان فخرآفرین شده اند.
۲۳ اسفند سال ۹۵ ‘محسن سهندی’ با کسب اکثریت آرا به مدت چهار سال سکان هدایت این هیات ورزشی زنجان را عهده دار شد.
۶۰۸۴/۶۰۸۵
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: رویا رفیعی