تعداد کد رشته های دانشگاه زنجان به ۱۸۲ مورد رسید
تعداد کد رشته های دانشگاه زنجان به ۱۸۲ مورد رسید

محمدرضا عظیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۹ رشته از کدهای اضافه شده به رشته های دانشگاه زنجان در سال جاری مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقاطع کارشناسی و دکتری است.عظیمی افزود: هم اکنون دانشگاه زنجان در مقطع کارشناسی ۳۸ رشته دارد و تعداد دانشجویان این مقطع با […]

محمدرضا عظیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۹ رشته از کدهای اضافه شده به رشته های دانشگاه زنجان در سال جاری مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقاطع کارشناسی و دکتری است.
عظیمی افزود: هم اکنون دانشگاه زنجان در مقطع کارشناسی ۳۸ رشته دارد و تعداد دانشجویان این مقطع با احتساب دانشجویان ورودی جدید، بیش از ۷هزار و ۴۰۰ نفر می باشد.
معاون آموزشی دانشگاه زنجان با تاکید بر اهمیت گسترش رشته های مقطع تحصیلات تکمیلی، گفت: با یک هزار و ۲۰۰ نفر دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی ارشد، نزدیک ۳هزار و ۵۰۰ دانشجو در این مقطع مشغول تحصیل هستند.
بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه، سال گذشته ۸۹ کد رشته در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه وجود داشت که با اضافه شدن ۹ کد رشته تعداد آن به ۹۸ رسید.
عظیمی خاطرنشان کرد: دانشگاه زنجان هم اکنون در مقطع دکتری ۵۹۲ دانشجو دارد که ۱۳۷ نفر آنها در سال تحصیلی جدید پذیرفته شده اند.
با اضافه شدن ۲ رشته جدید به مقطع دکتری، دانشگاه زنجان ۴۶ کد رشته در این مقطع دارد.
معاون آموزشی دانشگاه زنجان با بیان اینکه دنشگاه زنجان ۴۰۲ عضو هیات علمی تمام وقت دارد، گفت: در ترم اول سال تحصیلی ۹۷ – ۹۶، ۳۰۰ استاد مدعو برای تدریس و پوشش تحصیلی دانشجویان این دانشگاه حضور دارند.
در مجموع دانشگاه زنجان نزدیک به ۱۱هزار و ۷۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف دارد، که بیش از ۳هزار و ۳۴۰ دانشجو در سال تحصیلی جدید پذیرفته شده اند.
بر اساس آمار اعلامی، نزدیک ۲۹ هزار نفر از بدو تاسیس دانشگاه زنجان تاکنون که بیش از ۴۰ سال از آن زمان می گذرد، از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
۳۲۱۶/۶۰۸۵
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی