آزادی ۱۸۸زندانی جرایم غیرعمد در استان زنجان
آزادی ۱۸۸زندانی جرایم غیرعمد در استان زنجان

علاء الدین کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فقط پنج نفر از زندانیان آزاد شده از بانوان بوده اند. کریمی با اشاره به بدهی ۱۳۷ میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریالی کل این محکومان، عنوان کرد: از این میزان بدهی ۶۸میلیارد ریال توسط شاکیان بخشیده شده است.ستاد دیه کشور و استان […]

علاء الدین کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فقط پنج نفر از زندانیان آزاد شده از بانوان بوده اند.
کریمی با اشاره به بدهی ۱۳۷ میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریالی کل این محکومان، عنوان کرد: از این میزان بدهی ۶۸میلیارد ریال توسط شاکیان بخشیده شده است.
ستاد دیه کشور و استان زنجان در این مدت بیش از ۴۰ میلیارد ریال به آزادی زندانیان کمک کرده اند و ۲۲ میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی به این قشر پرداخت شده است.
بر اساس آمار اعلام شده، باقیمانده مبالغ کمک به زندانیان نیز در سایر زیرمجموعه ها هزینه شده است.
هزینه های اهدایی خیران، تنها برای زندانیانی که محکومیتشان پرداخت مهریه، بدهی مالی، نفقه، حوادث کارگاهی و تصادف است، را شامل می شود.
کریمی نقش رسانه ها را در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی مهم توصیف و عنوان کرد: اگر اصحاب رسانه، صاحبان تریبون، منبر و ریش سفیدان استان در این زمینه ها آگاه سازی کنند به یقین کاهش جرایم اتفاق خواهد افتاد.
بر اساس سیاست های قوه قضائیه و تعامل دستگاه قضایی با اداره کل زندان های زنجان، جمعیت کیفری استان در ۳ سال اخیر کاهش چشمگیری داشته است.
مدیرکل زندان های استان زنجان گفت: ۲۲ نفر از این تعداد زندانی در دهه کرامت آزاد شدند و ۲۰ نفر هم در عید غدیر مورد عفو رهبری قرار گرفتند.
وی افزود: چهار نفر از افراد عفو شده اعدامی بودند که به جهت فعالیت های فرهنگی، قرآنی و از نظر قانونی واجد شرایط شناخته شدن، حکمشان به حبس ابد تقلیل یافت.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، کمتر از سه درصد زندانیان زنجان را بانوان و بیش از ۹۷درصد از زندانیان را آقایان تشکیل داده اند، همچنین محکومان مواد مخدر و سرقت به ترتیب بیشترین تعداد زندانیان این استان هستند.
۳۲۱۶/۶۰۸۵
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی