نمایندگان کرد مجلس تشکیل کشور کردستان را محکوم کردند
نمایندگان کرد مجلس تشکیل کشور کردستان را محکوم کردند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، محمد قسیم عثمانی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ماه محرم را تسلیت گفت و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، سالروز این هفته را به مقام معظم رهبری، ملت و خانواده‌های معظم شهداء، جانبازان و ایثارگران و نیروهای نظامی و انتظامی تبریک گفت. […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، محمد قسیم عثمانی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ماه محرم را تسلیت گفت و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، سالروز این هفته را به مقام معظم رهبری، ملت و خانواده‌های معظم شهداء، جانبازان و ایثارگران و نیروهای نظامی و انتظامی تبریک گفت.

نماینده مردم بوکان در مجلس با محکوم کردن سخنان رییس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل، گفت:  سخنرانی ترامپ گوشه‌ای از واقعیت آمریکایی‌ها  و درنده خویی آنان را نشان داد و باید از ترامپ ممنون بود که واقعیت‌های سیاه درون کاخ سفید را تا حدی برای جهانیان برملا ساخت. یاوه گویی‌های ترامپ تنها یک پیامد به دنبال داشت و آن شناخت بیشتر ماهیت و ذات آمریکا از سوی کسانی بود که در دل نقطه امید و اتکایی به آمریکا دارند و ثابت شد که همان‌طوری که رهبری معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند دشمن درجه یک ما آمریکاست و کسی نباید خواب همراهی و همسویی با آمریکا را بپروراند.

این نماینده اهل سنت مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه بیان کرد که این مشکلات  از حد تحمل عبور کرده است.

عثمانی افزود: روند حل این مشکلات، روند امیدوار کننده‌ای نیست. وضعیت راه‌های مواصلاتی بوکان، وضعیت اسف‌باری است که هر روز شاهد از دست رفتن عزیزمان در این منطقه هستیم و متاسفانه مسئولان بخش راه از صدر تا ذیل توجهی به این مهم ندارند. باند دوم جاده بوکان – میاندوآب، باند دوم جاده بوکان – سقز، کنارگذر بوکان، جاده بوکان – سردشت، جاده بوکان – شاهین‌دژ و جاده برهان یا در بدترین شرایط است یا احداث آنها دچار وقفه شده است.

وی پروژه آبرسانی و خط انتقال آب از سد شهید کاظمی به بوکان را پروژه‌ای معطل مانده دانست و گفت: این پروژه در کمال بی‌توجهی مسئولان اجرایی، متوقف مانده و در آینده بحران‌ساز خواهد شد.

نماینده مردم بوکان در مجلس، سیلوی ۷۰ هزار تنی استان آذربایجان غربی را طولانی‌ترین پروژه استان با بیش از ۲۰ سال دانست و افزود: با وجود وعده‌ها، این پروژه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. سد سیمینه نقط امید مردم بود که به بهانه احیای دریاچه ارومیه، متوقف مانده است. مسئولان مربوطه به خواست مردم بی‌مهری کردند. امیدوارم به بهانه احیای دریاچه ارومیه، منافع مردم فوت نشود.

این نماینده اهل سنت ادامه داد: پر کردن چاه‌های کشاورزی و جریمه و تهدید کشاورزان توسط ماموران بزرگترین بی‌مهری به مردم زحمتکش منطقه است که اگر امکاناتی برای آنان مهیا نمی‌شود لااقل مزاحم زندگی عادی و روزمره آنان نشویم. مردمی که هیچ زمینه اشتغالی ندارند، و هیچ صنعتی ندارند و تنها محل اشتغال‌شان بخش کشاورزی است که این بخش نیز در کمال بی‌مهری چاه‌های اب کشاورزی آنان مسدود و پر می‌شود و این در حالی است که همین آب با هزینه دولت و از طریق لوله به استان همجوار انتقال می‌یابد. این کار با کدام منطق و عقل سازگار است.

عثمانی دو بار تکرار کرد: ما نمایندگان مردم  احیای دریاچه ارومیه به بهای مرگ مردمان‌مان نمی‌خواهیم.

انتهای پیام