پرداخت ۱۲۷ میلیاد تومان از بدهی گندم کاران زنجانی
پرداخت ۱۲۷ میلیاد تومان از بدهی گندم کاران زنجانی

محمد ایزدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آغاز برداشت گندم در استان زنجان تاکنون ۱۹۴ هزارو ۸۴۷ تن گندم از کشاورزان استان زنجان توسط شرکت غله خریداری شده است.وی اظهارکرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده تولید گندم امسال کشاورزان این استان ۲۵۰ هزار تن خواهد بود که […]

محمد ایزدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آغاز برداشت گندم در استان زنجان تاکنون ۱۹۴ هزارو ۸۴۷ تن گندم از کشاورزان استان زنجان توسط شرکت غله خریداری شده است.
وی اظهارکرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده تولید گندم امسال کشاورزان این استان ۲۵۰ هزار تن خواهد بود که ۲۱۰ هزار تن توسط شرکت غله خریداری می شود.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: از این میزان گندم خریداری شده ۶۵ هزار تن در بورس کالا برای فروش عرضه شده که ۱۱هزار و ۵۰۰ تن آن به فروش رفته است.
ایزدی یادآورشد: در حال حاضر ۲ مرکز دولتی خرید گندم در شهرهای زنجان و سلطانیه برای خرید گندم کشاورزان فعال است.
وی تاکید کرد: کشاورزانی که تاکنون موفق نشده اند گندم تولیدی خود را به مراکز خرید تحویل دهند، هرچه سریعتر برای تحویل محصول به مراکز خرید اقدام کنند.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، سال گذشته بیش از چهار هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال برای خرید ۳۵۲ هزار تن از این محصول به کشاورزان استان زنجان پرداخت شد.
زنجان سال گذشته در تولید گندم رتبه هشتم و در ذخیره سازی این محصول راهبردی نیز جزو استان های رده بالای کشوری بود.
طی سال های ۹۲، ۹۳، ۹۴ و ۹۵ به ترتیب ۱۶۶ ،۲۲۰ ،۲۳۲ و ۳۵۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان خریداری شد.
۷۳۲۵/۶۰۸۵
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی