توجه ویژه به حوزه هنر در جامعه شود
توجه ویژه به حوزه هنر در جامعه شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه شنبه شب در مراسم رونمایی از کتاب «سرو سرود» افزود: هنر قالب مهم در ماندگاری و معرفی تاریخ دفاع مقدس است و باید هنر به خوبی در جامعه تداعی شود.  وی اظهار کرد: دفاع مقدس در تعبیر مقام معظم رهبری گنجی بی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه شنبه شب در مراسم رونمایی از کتاب «سرو سرود» افزود: هنر قالب مهم در ماندگاری و معرفی تاریخ دفاع مقدس است و باید هنر به خوبی در جامعه تداعی شود. 

وی اظهار کرد: دفاع مقدس در تعبیر مقام معظم رهبری گنجی بی پایان است که باید به درستی از آن استفاده کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان برضرورت استفاده از ظرفیت هنرمندان در بیان وقایع دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: هنرمندان جایگاه بسیار مهمی برای معرفی و شناساندن فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس دارند و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند. 

خاتمی تاکید کرد: هنرمندان جایگاه مهمی در معرفی تاریخ دفاع مقدس دارند و باید در این مسیر با متون دینی انس داشته و مطالعه تاریخ را از یاد نبرده و به این موضوع توجه داشته باشند.

وی گفت: اگر هنر در مسیر درست باشد این هنر به تعالی می رسدو لطفی  که خداوند به شما هنرمندان داده باید در مسیر تعالی قرار بگیرد و در این میان بالاترین هنرمندان انبیاء هستند و بالاترین هنر انسان سازی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر ضرورت بهره گیری از استعداد هنری در مسیر رشد و تعالی روحی و الهی تاکید کرد و گفت:  هنر متعالی هنری است که در مسیر انسان‌سازی باشد.

خاتمی ابراز کرد: هر مقدار آثار هنری مخلوق یک هنرمند به ارزش های متعالی نزدیک  باشد هنر آن هنرمند دارای ارزش است و در جامعه باید به بحث هنر توجه شود و هنرمندان  برای سوق دادن هنر به هنر متعالی مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشند.