مسئولان تمام تلاش خود را برای افزایش سهم زنجان از بودجه ۹۷ به کار گیرند
مسئولان تمام تلاش خود را برای افزایش سهم زنجان از بودجه ۹۷ به کار گیرند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان افزود: موضوع پیگیری لایحه بودجه سال ۹۷ به تمام دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است و مدیران باید با جدیت آن را در دستور کار قرار دهند.وی یادآورشد: مسئولان باید متوجه باشند که […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان افزود: موضوع پیگیری لایحه بودجه سال ۹۷ به تمام دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است و مدیران باید با جدیت آن را در دستور کار قرار دهند.
وی یادآورشد: مسئولان باید متوجه باشند که در صورت بسته شدن لایحه برنامه بودجه، ایجاد تغییر در آن به سختی امکان پذیر است و در صورتی که این لایحه به مجلس راه یابد، چنین تغییری غیر ممکن به نظر می رسد.
درویش امیری اظهار کرد: از برخی مفاد برنامه بودجه استفاده نمی شود و به همین منظور این بخش در برنامه بودجه سال های آتی کمرنگ تر مد نظر قرار می گیرد در حالی که مسئولان باید همه همت خود را برای بهره گیری از تمام بخش های بودجه به کار گیرند.
استاندار زنجان با بیان اینکه در صورت پیگیری ضعیف مدیران و کمرنگ دیده شدن سهم استان از بودجه سال ۹۷، گلایه مند خواهم شد، گفت: بخشی از ارزیابی عملکرد مدیران به این پیگیری و بخش دیگر آن مربوط به واگذاری پروژه های نیمه تمام و فضاهای مازاد اداری خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: نباید روز به روز شاهد متورم شدن نظام اداری کشور بود و باید نسبت به واگذاری بخش های غیر حاکمیتی دست به کار شد.
درویش امیری تصریح کرد: در مجموع در جریان واگذاری پروژه های نیمه تمام، مسئولان استان زنجان موفقیت چندانی نداشته اند و حتی برخی پروژه ها فاقد هر نوع توجیه اقتصادی هستند.
استاندار زنجان بر لزوم تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام و فضاهای مازاد اداری دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: نیمی از سال گذشت و دبیرخانه مربوطه باید آماده ارائه گزارش از روند واگذاری این فضاهای شود.
وی به روند اعطای تسهیلات تکلیف و هزینه کرد آن اشاره کرد و ادامه داد: باید گزارش از نحوه هزینه کرد این تسهیلات در نیمه دوم سال ۹۵ و نیمه نخست سال جاری آماده و ارائه شود.
درویش امیری به صدور چهار هزار مجوز برای فعالیت تعاونی ها در این استان اشاره کرد و خواستار تعیین تکلیف و آسیب شناسی علت غیر فعال بودن ۲ هزار و ۹۰۰ تعاونی زنجان شد.
استاندار زنجان در ادامه اشتغال و رفع بیکاری را دغدغه تمام بخش های ملی و استانی اعلام کرد و گفت: همه بخش ها باید کمک کنند تا بتوان از بحران بیکاری موجود در کشور فاصله گرفت و هدف گذاری ۹۷۰ هزار نفر اشتغال را در کشور محقق کرد.
وی با بیان اینکه سهم استان زنجان از این میزان اشتغالزایی به ۱۷ هزار شغل می رسد، ابراز کرد: در مجموع برای تحقق این میزان شغل در کشور باید بتوان حداقل ۶۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی را جذب و فعال کرد.
درویش امیری به پیش بینی اعتبار ۱٫۵ میلیارد دلاری دولت برای ایجاد اشتغال در بخش روستایی اشاره کرد و از تصویب این رقم در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و ابلاغ آن به دولت خبر داد.
استاندار زنجان گفت: ۵۰ درصد این اعتبار در اختیار استان ها قرار می گیرد و ۵۰ درصد مابقی با برنامه ریزی دولت در بخش های مختلف تصمیم گیری و توزیع می شود.
وی افزود: به میزان ۱٫۵ میلیارد دلار دیگر هم بناست از توان مالی بانک ها برای اشتغالزایی اختصاص یابد و این موضوع کار مسئولان را سنگین تر می کند و تلاش و سرعت بیشتری برای جذب و هزینه کرد این اعتبارات می طلبد.
درویش امیری بر لزوم استفاده از ظرفیت سایر کشورها برای اشتغالزایی و اعزام نیروی کار تاکید کرد و یادآورشد: منابع داخلی برای حل مشکل بیکاری پاسخگو نیست، مگر آنکه بتوان جذب سرمایه گذاری خارجی را از حد فعلی فراتر برد.
تاکنون در این استان نزدیک ۶۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی انجام شده است و نرخ بیکاری این استان به ۹٫۸ درصد می رسد.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی