پنجمین همایش رهروان زینبی در زینبیه اعظم زنجان برگزار می شود
پنجمین همایش رهروان زینبی در زینبیه اعظم زنجان برگزار می شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر جنتی صبح شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: مکتب امام حسین (ع) مکتبی آزادی‌خواه و عزت‌طلب است.  وی اظهار کرد: ایام محرم علاوه بر ایام حزن و اندوه نسبت به ساحت امام حسین (ع) ایام مطالعه و نگرش در زندگی این امام […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر جنتی صبح شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: مکتب امام حسین (ع) مکتبی آزادی‌خواه و عزت‌طلب است. 

وی اظهار کرد: ایام محرم علاوه بر ایام حزن و اندوه نسبت به ساحت امام حسین (ع) ایام مطالعه و نگرش در زندگی این امام بزرگوار است و باید در کنار گریه و اندوه، مطالعه و پژوهش را مد نظر قرار دهیم. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی مطرح است و باید شعور حسینی در منش افراد تداعی کند. 

جنتی تاکید کرد: سازمان  اوقاف و امور خیریه در راستای تعظیم شعائر و مناسبت‌های اسلامی همانند سال‌های گذشته برای گرامی‌داشت این ایام طرح سوگواره بصیرت عاشورایی را در دستور کار دارد و هدف از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی جذب حداکثری اقشار مختلف مردم به بقاع متبرکه با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است چرا که رهبری بر این امر تاکید زیادی دارند. 

وی گفت: مدیریت و استفاده صحیح از هیئات مذهبی وحسینی، ترویج فرهنگ بصیرت و عزت‌خواهی، پاسخ‌گویی به شبهات پیرامون عاشورا و کربلا از اهداف اجرای این طرح است. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرکه در اولین روز از ماه محرم، در دومین روز تجمع بزرگ هیئت حسینی در بقاع متبرکه با عنوان طرح لبیک یا حسین، سوم محرم تجمع نوجوانان در بقاع متبرکه با عنوان احلی من العسل که با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌شود. 

جنتی همچنین از برگزاری  پنجمین همایش رهروان زینبی ۱۲ محرم در زینبیه اعظم زنجان خبر دادو گفت: این همایش در سایر بقاع متبرکه شهرهای استان برگزار می شود و سخنران این برنامه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان حجت الاسلام علی خاتمی و مدیحه سرایی حاج غلامرضا عینی فرد است.