تعویض هم‌زمان ۴ مفصل در بیمارستان امام حسین (ع)
تعویض هم‌زمان ۴ مفصل در بیمارستان امام حسین (ع)

دکتر «ابوالفضل نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که هر عمل تعویض مفصل حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت و ۲۰ دقیقه زمان می‌برد، اظهار کرد: این بیماران آرتروز شدید داشتند و عمل جراحی می‌تواند زندگی‌شان را نجات داده و موجب تحرک بیشتر زانو شود. این متخصص ارتوپد با تأکید بر این‌که خودداری […]

دکتر «ابوالفضل نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که هر عمل تعویض مفصل حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت و ۲۰ دقیقه زمان می‌برد، اظهار کرد: این بیماران آرتروز شدید داشتند و عمل جراحی می‌تواند زندگی‌شان را نجات داده و موجب تحرک بیشتر زانو شود.

این متخصص ارتوپد با تأکید بر این‌که خودداری از عمل تعویض مفصل در آرتروز شدید منتج به اختلال در راه رفتن بیمار می‌شود، ادامه داد: در واقع تعویض مفصل زانو با مفصل طبیعی برای بیمارانی که از آرتروز شدید رنج می‌برند حکم نجات را دارد و بیماران بعد از حدود یک ماه به راحتی می‌توانند از نعمت راه رفتن برخوردار شوند.

وی افزود: عمل تعویض مفصل جزو عمل‌هایی است که به تکنیک زیادی نیاز دارد و تجهیزات و هزینه فراوانی می‌طلبد. با این وجود با حمایت و اهتمام مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان زنجان و ریاست بیمارستان امام حسین(ع)، این عمل از سه سال پیش در بیمارستان امام حسین(ع) انجام می‌شود.

نوری تصریح کرد: آرتروز معمولاً در سنین بالای ۵۰ سال پیشرفت می‌کند و به زمین‌گیر شدن افراد منجر می‌شود. از این‌رو تعویض مفصل تنها راه درمان بشمار می‌رود.

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، طی سه سال اخیر در بیمارستان امام حسین(ع) زنجان، ۱۰۰ مفصل طبیعی با مفصل مصنوعی تعویض شده است و صبح روز پنج‌شنبه، رکورد تعویض هم‌زمان ۴ مفصل در یک روز در این بیمارستان ثبت شد.

انتهای پیام