مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه جریانات خنک شمالی از فردا(شنبه یکم مهرماه) وارد کشور خواهد شد، گفت: این جریانات خنک شمالی موجب باران، وزش باد و کاهش دما در برخی استانهای شمالی کشور خواهد شد. به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از انتخاب احد وظیفه در گفت‌وگو با باشگاه […]

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه جریانات خنک شمالی از فردا(شنبه یکم مهرماه) وارد کشور خواهد شد، گفت: این جریانات خنک شمالی موجب باران، وزش باد و کاهش دما در برخی استانهای شمالی کشور خواهد شد.

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از انتخاب احد وظیفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز نیز بخشهایی از استانهای اردبیل و آذربایجانها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بارشهای پراکنده باران در این مناطق به وقوع می‌پیوندد.

وی با بیان اینکه جریانات خنک شمالی از روز شنبه وارد کشورمان می‌شود، توضیح داد: روز شنبه بخشهایی از غرب دریای خزر، استانهای گیلان، مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی با بارش باران و وزش باد گاهی رعد و برق مواجه خواهند شد.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور افزود: روز یکشنبه گستره بارشها با شدت کمتری در بخشهایی از مازندران و نوار شمالی کشور به به‌وقوع می‌پیوندد.

به گفته وظیفه، روز دوشنبه جریانات شمالی تقویت شده و بارشهای باران به همراه رعد و برق در بخشهایی از  گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: در سه روز آینده بخشهایی از استانهای شمالی کشور، مازندران، گیلان، اردبیل و گلستان با کاهش دما مواجه می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی وهشدار سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: در سه روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل، سرعت باد افزایش پیدا خواهد کرد که احتمال ایجاد گردوغبار دور از ذهن نیست.

وظیفه، شهرکرد با یک درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با ۴۴ درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به ۳۰ درجه بالای صفر رسید.