گردوغبار اردبیل را فراگرفت/کاهش تدریجی دما
گردوغبار اردبیل را فراگرفت/کاهش تدریجی دما

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بعدازظهر روز جمعه در آخرین روز از فصل تابستان گردوغبار آسمان اردبیل را در برگرفت و حال و هوای پاییزی به آن بخشید. این تغییرات جوی که به یکباره تجربه شد موجب ابری شدن آسمان اردبیل شده و رنگ و بوی پاییزی در این شهر […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بعدازظهر روز جمعه در آخرین روز از فصل تابستان گردوغبار آسمان اردبیل را در برگرفت و حال و هوای پاییزی به آن بخشید.

این تغییرات جوی که به یکباره تجربه شد موجب ابری شدن آسمان اردبیل شده و رنگ و بوی پاییزی در این شهر حاکم شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش تراکم ابرها و کاهش دمای هوا اضافه کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد وزش باد و بارش‌های رگباری در راه است.

علی دولتی مهر با تأکید به اینکه گردوغبار مشاهده شده سیستمی نیست، متذکر شد: به دلیل آغاز فصل پاییز ابرهای رگباری در حال شکل گرفتن بوده که از تبعات آن گردوغبار در منطقه محدود جوی از جمله اردبیل و نیر است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا اواسط هفته آینده سرعت وزش باد به مرور با افزایش همراه بوده و تا اواسط هفته بارش‌های خفیف در برخی مناطق استان تجربه شود.

مدیرکل هواشناسی استان تأکید کرد: از روز جمعه روند کاهش دما تجربه شده و در مناطق مرکزی و جنوبی شاهد کاهش روزانه یک یا دو درجه‌ای دما خواهیم بود.

دولتی مهر تصریح کرد: در عین حال در مناطق شمالی استان دمای هوا نهایتاً دو یا سه درجه تا اواسط هفته آینده کاهش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده هوای خنک در منطقه حاکم می‌شود، اضافه کرد: پیش‌بینی شده در این دو روز، دمای هوای مناطق مرکزی در صبحگاه به پنج تا شش درجه کاهش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بیان داشت: در این دو روز همچنین بیشترین دمایی که انتظار می‌رود ۲۵ درجه خواهد بود.

دولتی مهر دمای فعلی مرکز استان را ۳۱ درجه بالای صفر عنوان و اضافه کرد: بیشترین دمای ثبت شده در کوثر با ۳۴ درجه و کمترین دما در خلخال با ۲۶ درجه است.